خبرهای داغ:
همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس:

افتتاح 4348 مسکن مهر با حضور قائم مقام وزیر راه

با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و همزمان با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و به مناسبت پاسداشت جوانمردی و رشادت دلاوران 8 سال دفاع مقدس، تعداد 4348 واحد مسکن مهر در استان قزوین به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۵۷۴۷۸۱
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

به گزارش  خبرگزاری بسیج ازقزوین ،به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مهندس احمد اصغری مهرآبادی در آیین افتتاح 4348 واحد مسکن مهر و تاسیسات روبنایی آن که با حضور مرتضی روزبه استاندار به همراه معاونین خود، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی،  امام جمعه محمدیه، مدیر کل راه و شهرسازی و سایر مدیران و مسئولین استان برگزار گردید، در خصوص وضعیت مسکن مهر استان قزوین بیان داشت: تاکنون 26922 واحد مسکن مهر در استان افتتاح شده و 4348 واحد نیز آماده بهره برداری می باشدکه  از این تعداد 3367 واحد در شهرستان البرز، 756
 
واحد در شهرستان قزوین ، 214 واحد در شهرستان تاکستان و 11 واحد نیز در شهرستان آبیک قرار دارد.
اصغری مهرآبادی افزود: اعتبار اختصاص یافته برای احداث پروژه های آماده به افتتاح 200 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مجموعا 31270 واحد مسکن مهر در سطح این استان به بهره برداری رسیده عنوان کرد: 13710واحد نیز دردست ساخت می باشد که بخش اعظم آن تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد و کمتر از1000 واحد نیز در شش ماهه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کیفیت قابل قبول مسکن مهر استان قزوین اعلام کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن مهر در این استان 94% می باشد که از مقدار میانگین 88% کشوری بالاتر بوده و به یاری خدا با توجه به تاکیدات دولت تدبیر و امید تا پایان سال 95 احداث مسکن های مهر به پایان خواهد رسید.

همچنین مهندس مانی فر مدیر کل راه و شهرسازی نیز در خصوص تاسیسات روبنایی افتتاح شده اظهار داشت: همزمان با افتتاح مسکن مهردوباب مدرسه نیز در ناحیه شهری مهرگان افتتاح میشود که یکی از این مدارس با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال و 12 کلاس در زمینی به مساحت 1343 متر مربع واقع شده و 1612 متر مربع زیر بنا دارد.

وی افزود: یک مدرسه دیگر نیز با اعتبار22 میلیارد و پانصد میلیون ریال و 18 کلاس درس در زمینی به مساحت3216 متر مربع و 1707 متر مربع زیر بنا در این ناحیه به بهره داری میرسد که به پاسداشت یاد و خاطره شهید توکلی کارمند اداره کل راه و شهرسازی، به نام گرامی ایشان نام گذاری گردیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی با اشاره به برنامه ریزی احداث 18 باب از 58 باب مدرسه پیش بینی شده در ناحیه شهری مهرگان اظهار داشت: همزمان با افتتاح دو باب مدرسه 18 و 12 کلاسه، سه واحد آموزشی دیگر نیز در دست احداث می باشد. و همچنین 5 باب مدرسه نیز تا مرحله اسکلت  و سقف توسط این اداره کل احداث و جهت تکمیل، تحویل اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس شده است.

به گفته مانی فر به این ترتیب تعداد کل مدارس احداث شده که در اختیار دانش آموزان عزیز ناحیه شهری مهرگان قرار گرفته 8 باب می باشد.

مهندس مانی فر در خاتمه اظهار داشت: همزمان با پروژه های پیش گفته دو مسجد دیگر نیز در سایت مسکن مهر شهرستان تاکستان به بهره برداری میرسد. یک مسجد با 2 میلیارد و 530 میلیون  ریال و400 متر مربع زیر بنا و یک مسجد دیگر نیز با 1 میلیارد و 150 میلیون ریال اعتبار و 180 متر مربع زیر بنا که پروژه ساخت آنها از سال 90 آغاز شده و هم اکنون آماده افتتاح می‌باشد.

 

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها