سرهنگ قادری، جانشین فرمانده سپاه عاشورا به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) اشاره کرده و در ادامه به سواستفاده دشمنان از تردد غیرمجاز اتباع بیگانه در آذربایجان شرقی پرداخته و تاکید کرد: هیچ گونه نگرانی در مورد تردد اتباع بیگانه در استان وجود ندارد.
کد خبر: ۸۵۷۴۷۹۱
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سپاه عاشورا، به نقل از ائل پرس، سرهنگ علی قادری در جمع خبرنگاران با اشاره به ماموریت های سپاه پاسداران در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، گفت: بر اساس قانون اساسی، سپاه پاسداران به عنوان یک نهاد انقلابی عهده دار پاسداری از انقلاب اسلامی است که بر پایه منویات امام راحل (ره) تاسیس شد.
 
آمادگی نیروهای مسلح برای برای شناسایی تهدیدهای دشمنان و مقابله با آنها
 
وی به تمجیدات حضرت امام خمینی(ره) از سپاه اشاره کرده و افزود: سپاه پاسداران تا به امروز کارنامه درخشانی از خود در در حراست از انقلاب و تمامیت ارضی کشور ومقابله با تنش های گوناگون داشته است.
 
جانشین فرمانده سپاه عاشورا در ادامه به ماموریت های سپاه بعد از دوران دفاع مقدس پرداخته و تصریح کرد: بعد از دوران دفاع مقدس، سپاه در عرصه های سازندگی، مقابله با جنگنرم و تهدیدات امنیتی نقش بسزایی داشته است که در راستای مسیرهای مشخص شده توسط رهبر معظم انقلاب حرکت کرده است.
 
وی با تاکید بر اینکه پیشگیری هر حادثه ای بهتر از مقابله با آن است؛ گفت: سپاه پاسدارن و نیروهای مسلح وظیفه شناسایی تهدیدها و برنامه ریزی برای خنثی کردن آنها دارند.
 
تدابیر رهبری، کشور را از جنگ تمام عیار نجات داد
 
قادری به تدابیر هوشمندانه رهبر انقلاب در رفع بحران های کشور اشاره کرده و خاطر نشان کرد: عده ای از سیاسیون وقت کشور در زمان جنگ اول خلیج فارس وبحران کویت خواهان همراهی با آمریکا برای جنگ با رژیم صدام بودند که با درایت وتدبیر پیشگیرانه رهبر انقلاب ایران از جنگ تمام عیار نجات یافت چرا که به تعبیر رهبری هر دوجبهه آمریکا و عراق باطل بودند و تدبیر استراتژیک رهبری مانع ورد ایران به این جنگ شد.
 
صدور تفکر بسیجی از خدمات ایران به سوریه و عراق بود
 
وی با تاکید بر اینکه تهدیدها علیه کشور باید در فاصله های مکانی وزمانی مناسب شناسایی و دفع شود؛ تصریح کرد: تمام تلاش داعش حمله به مرزهای جمهوری اسلامی بود که با تدابیر رهبری وهوشمندی نیروهای مسلح این تهدیدات شناسایی و از مرزهای کشور دفع شد.
 
این رزمنده دوران دفاع مقدس به کمک های مستشاری ایران به کشورهای عراق و سوریه اشاره کرده و افزود: صدور تفکر بسیجی و تشکیل گردان های مردمی برای مقابله با داعش از جمله خدمات ایران به سوریه وعراق بود.
 
جزئیات رزمایش گردان های بیت المقدس و کوثر
 
وی در ادامه به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) توسط گردان های بیت المقدس و کوثر سپاه عاشورا اشاره کرده و گفت: آمادگی نیروهای نظامی عامل بازدارنده در برابر تهدیدات دشمن است و در این رزمایش، آمادگی نیروهای نظامی ومردمی برای پیشگیری از تهدیدات به منصه ظهور نشان داده می شود.
 
قادری با بیان اینکه رزمایش پیامبر اعظم(ص) در دو مرحله در سراسر آذربایجان شرقی برگزار می شود؛ ادامه داد: مرحله اول این رزمایش در روزهای پنج شنبه وجمعه مورخ ۱۹و ۲۰ شهریور ومرحله دوم آن پنج شنبه و جمعه هفته آینده مورخ ۲۶ و ۲۷ شهریور در محل پادگان شهید قاضی طباطبایی برگزار می شود.
 
وی در تشریح این رزمایش، افزود: رزمایش گردان های بیت المقدس و کوثر شامل تاکتیک ها و عملیات های مقابله با تهدیدات نظامی و تهدیدات نرم می باشد و همچنین برای پیشگیری از بلایای طبیعی نیز آمادگی های لازم کسب خواهد شد.
 
ترددهای غیر مجاز اتباع بیگانه کنترل شد
 
قادری در ادامه به موضوع تردد غیرمجاز اتباع بیگانه در سطح استان اشاره کرده و گفت: بعد از عید نورورز شاهد حجم وسیعی از تردد غیر مجاز تعدای از اتباع بیگانه در سطح استان بودیم که قصد مهاجرت به ترکیه و سایر کشورهای اروپایی داشتند و دشمن با توجه به شرایط منطقه، سعی در سو استفاده از این موضوع داشت.
 
وی با تاکید بر حساسیت های دشمنان نسبت به این موضوع وسعی در سو استفاده از آن، تصریح کرد: با تدابیر شورای تامین استان و فرماندهی سپاه عاشورا جلوی این ترددهای غیر مجاز گرفته شد و در اقدامی پیشگیرانه و با اقتدار و با رعایت تمام جوانب انسانی این موضوع کنترل شده و افراد دستگیر شده به مراکز نگهداری هدایت شدند.
 
انتخابات فرصتی برای تحکیم تعالی نظام اسلامی
 
جانشین فرمانده سپاه عاشورا افزود: استان های همجوار نیز در این زمینه فعال شدند تا بار کنترل این تردد های به دوش آذربایجان شرقی نیفتد و اکنون هیچ گونه نگرانی در مورد تردد اتباع بیگانه در استان وجود ندارد.
 
وی تاکید کرد: آذربایجان شرقی یکی از امن ترین استان های کشور است که حتی در فتنه ۸۸ نیز با کمترین چالش روبرو بود و ما به دنبال حفظ این امنیت پایدار هستیم.
 
قادری در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و تلاش دشمن برای ایجاد خلل، گفت: همگی به دنبال برگزاری انتخابات سالم و پرشور در کشور هستیم تا در فضایی رقابتی سالم هم پوشانی لازم برقرار شود چرا که فلسفه اصلی انتخابات حضور مردم در صحنه است.
 
وی تصریح کرد: انتخابات فرصت مناسبی برای تحکیم تعالی نظام اسلامی و حفظ امنیت پایدار کشور است.
ارسال نظرات