این رزمایش با هدف مقابله با تهدیدهای احتمالی و آرام سازی اغتشاش ها در جامعه برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۷۴۷۹۹
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سپاه عاشورا، سرهنگ پاسدار اکبر شالچی زاده، روز جمعه در جمع بسیجیان این شهرستان در رزمایش الی بیت المقدس افزود: این رزمایش با حضور هفت گردان بیت المقدس برادران با ماموریت مقابله با تهاجم احتمالی دشمنان خارجی، دفاع از کوی برزن و آرام سازی اغتشاش ها و یک گردان بسیج کوثر خواهران با ماموریت امداد و نجات به مدت دو روز برگزار می شود.
 
وی اظهار کرد: مقابله با حمله احتمالی دشمنان خارجی و جلوگیری از حرکت آن ها، آرام سازی جو عمومی جامعه و ایستادگی در برابر اغتشاش ها به عنوان دفاع فیزیکی، دفاع از جامعه در ناآرامی ها به عنوان دفاع تاکتیکی و امداد نجات نیز با هدف دفاع جمعی از برنامه های این رزمایش است.
 
شالچی زاده، ادامه داد: ماموریت فرهنگی و نظامی، ماهیت تشکیل و تربیت نیروهای بسیج است و بر این اساس رزمایش الی بیت المقدس در دو مرحله حوزه ای و گردانی هر سال در بین بسیج برگزار می شود.
 
مرحله دوم رزمایش الی بیت المقدس روز جمعه برگزار شد و در آن بسیجیان ابتدا آموزش های نظری را دوباره فراگرفته و در بخش حمله فرضی دشمنان، آموزش های خود را به صورت عملی تجربه کردند.
 
این رزمایش دو روزه از صبح پنج شنبه آغاز و در آن کلاس های آمادگی دفاعی، رزمی، پدافند غیرعامل، مقابله با جنگ روانی دشمن فرضی، مقابله با اغتشاشات، امداد و نجات و دفاع از مراکز حساس و کوی و برزن توسط بسیجیان اجرا شد.
ارسال نظرات