قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت در جریان معاملات امروز ۴۵ سنت کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۴۸ دلار و ۱۵ سنت معامله شد.
کد خبر: ۸۵۷۴۸۴۱
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، به رغم بروز نشانه هایی در مورد کند شدن تولید در آمریکا، قیمت نفت خام امروز کاهش یافت و بخشی از افزایش 2 درصدی هفته گذشته را خنثی کرد.
فزونی عرضه بالا و نگرانی ها در مورد رشد ضعیف تقاضا در مناطق کلیدی مصرف کننده نظیر بازارهای نوظهور موجب شد قیمت نفت در یک سال گذشته 50 درصد کاهش یابد و قیمت ها در بیشتر ایام 9 هفته گذشته زیر 50 دلار باقی بماند.
قیمت نفت خام در مسیر ثبت کاهش 11 درصدی در ماه سپتامبر قرار دارد که یازدهمین ماه کاهشی در 15 ماه گذشته خواهد بود.
اکثر تحلیلگران پیش بینی های خود از قیمت نفت را برای سال جاری و سال آینده کاهش داده اند، اما این احساس وجود دارد که روند رو به کاهش فعلی قیمت هاحتی با وجود نگرانی ها در مورد چشم انداز تقاضا در سال آینده به پایان راه خود رسیده است.
بجارنه شیلدراپ، تحلیلگر بازار نفت گفت: «ما در حال بحث در مورد این احتمال هستیم که نفت باید به 30 دلار کاهش یابد، اما من فکر می کنم تنها در صورتی این اتفاق خواهد افتاد که ظرفیت ذخیره نفت تمام شود و با توجه به اینکه هنوز ظرفیت ذخیره قابل توجهی وجود دارد، به نظر من هنوز انعطاف در بازار وجود دارد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 45 سنت کاهش به 48 دلار و 15 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز 37 سنت کاهش داشت و به 45 دلار و 33 سنت رسید.
صندوق بین المللی پول احتمالا در چشم انداز خود از رشد اقتصاد جهانی تجدیدنظر خواهد کرد و به دلیل ضعف در بازارهای نوظهور آن را پایین خواهد آورد.
فردریک نومن، رئیس بخش تحقیقات اقتصادهای آسیایی در اچ اس بی سی شعبه هنگ کنگ گفت: «مشکل رشد اقتصادی همچنان پابرجاست. آسیا در آستانه رشد قرار ندارد.»
کاهش قیمت های روز دوشنبه در حالی است که کاهش فعالیت های حفاری نفت در آمریکا برای چهارمین هفته متوالی، این سیگنال را به بازار ارسال می کند که تداوم کاهش قیمت ها موجب کاهش فعالیت های تولید نفت و گاز شده است.
ارسال نظرات