حجت الاسلام مشایخ در یادواره شهدای طلاب رامسر:
امام جمعه نوشهر گفت: تکرار بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه نفوذ بیگانگان در عرصه های مختلف برای همه هشدار است و باید متوجه باشیم که یکی از راه های زمینه ساز نفوذ عوامل بیگانه در کشور تضعیف شورای نگهبان است.
کد خبر: ۸۵۷۴۸۶۱
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰




خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش روابط عمومی سپاه رامسرحجت الاسلام محمود مشایخ در یادواره شهدای طلاب و روحانی شهرستان رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: در طول تاریخ اسلام و قبل از انقلاب اسلامی و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علمای زیادی هستند که در راه اسلام جان خود را فداکارانه از دست دادند و به مقام والای شهادت رسیدند.

وی افزود: نمونه بارز این جانفشانی ها و ایثارها را می توان در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرد که روحانیون و فرزندان علمای بزرگ در جبهه های جنگ حق علیه باطل جنگیدند و به مقام های والای اسارت، جانبازی و شهادت نائل آمدند.

عضو شورای مدیریت حوزه های علمیه استان مازندران درجملاتی به طلبه های حاضر در این مراسم که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید نیز هستند گفت: سعی کنید که خوب درس بخوانید زیرا بی سوادی و کم سوادی نقص و ننگ است و باید این نقص و ننگ را از دامن خود پاک کنید و باید بدانید که این راه و موفقیت در این راه زحمت و تلاش بسیار می خواهد.

وی تصریج کرد: در این راه نباید فقط به کمیت و تعداد طلبه و روحانی توجه کرد بلکه باید با تربیت یک روحانی خوب و فاضل جامعه را بیشتر به سمت خوبی ها و معارف دینی سوق دهیم.

وی در همین رابطه افزود: یک عالم خوب و فاضل می تواند شهر و استان و حتی کشوری را نجات دهد؛ نمونه این را می توانید در بسیاری از علما ببینید که بزرگترین آنها امام خمینی (ره) بودند که با حرکت خود کشوری را نجات داد.

وی با بیان اینکه امروز دنیا و مسلمانان جهان از حوزه های علمیه توقع دارند بیان داشت: طلبه ها باید نگاه خود را وسیع کنند و به وسعت دنیا بنگرند، امروز دنیای اسلام و خانواده های معزز شهدا انتظار دارند که سوالات دینی شان و شبهه های گوناگون افراد مختلف از طرف شما که عالمان دینی شان هستید پاسخ داده شود.

حجت الاسلام مشایخ در ادامه صحبت های خود به طلبه های حاضر در مراسم یادواره شهدی طلاب شهرستان رامسر تاکید کرد: ضمن اینکه خوب درس می خوانید از مسایل سیاسی غافل و بی خبر نباشید زیرا وقتی می گوییم دین از سیاست جدا نیست برای روحانیون و طلبه ها هم است و اینطور نباشد که بگوییم این بحث فقط برای مردم است.

وی اظهار داشت: نمی شود یک طلبه از نان امام زمان بخورد، در مدرسه امام زمان تربیت شود اما نسبت به ولایت، نسبت به نظام و حکومت اسلامی خود بی اطلاع باشد، چنین چیزی قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: شما طلبه ها در این موارد که مهم ترینش دفاع از ولایت است باید یک سرو گردن از دیگران جلوتر باشید و یک ولایتمدار به تمام معنا باشید.

امام جمعه شهرستان نوشهر در ادامه با بیان اینکه نباید نسبت به نظام و انتخابات بی تفاوت باشیم بیان کرد: باید خودمان بصیرت داشته باشیم و دیگران را هم با بصیرتمان در مسائل مختلف روشن کنیم.

وی خاطر نشان کرد: انتخابات صحنه ای سرنوشت ساز در نظام ما است و مردم ما باید همیشه سعی کنند به بهترین کاندیداها رأی بدهند تا با انتخابشان نظام اسلامی بتواند به نحو احسن و خوب خدمت رسانی کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان سپاه در هفته گذشته گفت: رهبر عزیز انقلاب در این دیدار خطر عوامل نفوذی را مطرح کردند که این موضوع چندین بار است از جانب ایشان مکررا تکرار شده است و باید بدانیم که این تکرار بی حساب نیست.

نماینده ولی فقیه در نوشهر اضافه کرد: تکرار این بیانات برای مردم هشدار است که این را به ذهن خودشان بیاورند و متوجه عوامل نفودی دشمن در موضوعات مختلف باشند.

حجت الاسلام مشایخ در ادامه بحث نفوذ عوامل دشمن در عرصه های مختلف نظام اسلامی برخی از راه های نفوذ بیگانگان را بر شمرد و ابراز داشت: تضعیف شورای نگهبان زمینه ساز نفوذ بیگانه است.

وی در همین زمینه تصریح کرد: عوام فریبی و تبلیغات سوء دشمن یکی دیگر از عوامل نفوذ است که با پخش محتواهای غیر صحیح انجام می شود که بسیار می تواند خطر آفرین باشد.

وی سومین راه نفوذ عوامل بیگانه را تشریح کرد و گفت: سوء استفاده از مقدسات یکی دیگر از راه های نفوذ بیگانه است که مثالش را می توان در زمان امیر المومنین (ع) در جنگ صفین مشاهده کرد که عمر عاص و معاویه از قرآن سوء استفاده کردند و از همین راه لشکر حضرت علی (ع) را به شکست کشاندند.

در ادامه مراسم مداحی برادر فرجی از دیگر برنامه این مراسم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها