برگزاری یادواره 92 شهید بخش کلاترزان سنندج

یادواره 92 شهید بخش کلاترزان شهرستان سنندج با حضور فرمانده سپاه کردستان در روستای خروسه این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۴۸۷۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، یادواره 92 شهید بخش کلاترزان شهرستان سنندج پیش از ظهر امروز در مسجد روستای خروسه برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: کمیته روستایی ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس برنامه‌هایی را تدارک دیده است که یادواره شهدا و سرکشی از خانواده شاهد روستایی یکی از برنامه‌های مهم این کمیته است.

حجت‌الاسلام علی دوستی‌نژاد امنیت و آسایش ایران در خاورمیانه را مرهون آن تلاش‌ها و مجاهدت‌ها دانست و گفت: این یک تکلیف است که همه برای بزرگداشت یاد و خاطر شهدا برنامه بگذاریم و در آن مشارکت داشته باشیم.

سردار محمدحسین رجبی در یادواره 92 شهید بخش کلاترزان شهرستان سنندج که در مسجد روستای خروسه برگزار شد، با تسلیت جان‌باختگان حادثه "منا" و تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور مجاهدت، ایثارگری و اخلاص در عمل و نیت، روزهای سخت و از خودگذشتگی و دفاع از ارزش‌ها و مقابله با استکبار جهانی است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان خاطرنشان کرد: مردم کردستان در آن دوران، هم در جبهه مقابله با رژیم بعث عراق و هم در جبهه مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب حضور داشتند و از ارزش‌های دین، میهن و انقلاب دفاع کردند.

وی در ادامه گفت: به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان از همه مدیرانی که برای این برنامه از آنها دعوت شد و به اینجا نیامده‌اند به شدت انتقاد دارم چرا که برای برنامه‌های غیرفرهنگی کار خود را رها می‌کنند و در آن برنامه‌ها شرکت می‌کنند.

وی همچنین گفت: ما هیچ جایگاهی جز نوکری و خادمی برای مردم را نداریم، و اگر به کسی برمی‌خورد، بگذارید بربخورد چون باید به این مردم افتخار کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس اضافه کرد: تعطیلی مدارس برای شرکت در یادواره شهدا و شنیدن از شهدایی چون شهید جعفری از روستای خروسه ارزش دارد، چون افتخارمان این است که باید شهید ابراهیم جعفری‌ها را بشناسیم.

سردار رجبی خاطرنشان کرد: شهید جعفری به دلیل شجاعتی که داشت در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کرد و دشمن به دلیل اینکه تاب تحمل چنین افرادی با این جسارت را نداشت، دو دست وی را از بدن جدا می‌کند.

وی گفت: 5 هزار و 430 شهید بومی استان و چند برابر این رقم از مهاجرین در کردستان به فیض شهادت نائل آمده‌اند که نقطه نقطه این استان آغشته به خون شهداست و در قیامت باید به شهیدان، بارنامه‌ها، عثمان فرشته‌ها، شهسواری‌ها، ورمقانی‌ها، جعفری‌ها، بیاتیان‌ها و هزاران شهید دیگر پاسخ داد.

سردار رجبی افزود: آنها می‌توانستند مانند برخی از ما عافیت‌طلب باشند اما آنها سربازی دفاع از دین، ارزش‌های انقلاب، میهن اسلامی و دفاع از ناموس و شرف را بر همه تعلقات دنیوی ترجیح دادند و این می‌طلبد که باید همه در یادواره‌های گرامیداشت آنان شرکت کنیم.

فرمانده سپاه کردستان در ادامه، گروه‌های تکفیر را بزرگترین تهدید امروز دنیای اسلام عنوان کرد و گفت: آنها با نام اسلام می‌آیند اما هیچ بویی از اسلام و انسانیت نبرده‌اند بلکه تمامی کارهای آنها مهندسی شده و طراحی شده برای مقابله با دین اسلام است.

در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده شاهد، بسیجیان نمونه و فعالین برنامه‌های فرهنگی تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار