تعطیل شدن کارگاه ها و کارخانه های تولیدی و صنعتی کاهش اشتغال را در دوسال اخیر نشان می دهد؛ صنایع موجود نیز اگر فعالیت می کنند با ظرفیت کمتر از 40 درصد است پس نه تنها شغلی ایجاد نشده که کاهش اساسی هم داشته است.
کد خبر: ۸۵۷۴۸۷۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸

عطاء الله حکیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در پاسخ به این سوال که «کدامیک از آمارهای اعلامی از منابع رسمی درست است؛ کاهش 10 درصدی اشتغال یا ایجاد 700 هزار شغل توسط دولت طی سال گذشته؟» اظهار داشت: به نظر من در یکی دوسال گذشته دولت اقتصاد کشورمان را رها ساخته است و بیشتر به سیاست خارجی بها داده است؛ که همین سیاست بر کاهش اشتغال کشور تاثیر داشته است.

وی گفت: دولت تا کنون در فکر امضاء برجام بوده تا به اهداف سیاسی خود نائل شود و دنبال این است که اقتصاد کشور را غربی ها بچرخانند که این خلاف آرمان ملی کشور است، غرب و آمریکا سازنده اقتصاد ما نخواهند بود؛ آنها رباینده منابع خدادادی و پتانسیل های کشور ما هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خاتمه اشاره کرد: تعطیل شدن کارگاه ها و کارخانه های تولیدی و صنعتی کاهش اشتغال را در دوسال اخیر نشان می دهد؛ صنایع موجود نیز اگر فعالیت می کنند با ظرفیت کمتر از 40 درصد است پس نه تنها شغلی ایجاد نشده که کاهش اساسی هم داشته است.


ارسال نظرات