نیرومند از کارشناسان فرهنگی گفت: سید مسعود از اولین کسانی است که جریان مهم کاریکاتور بعد از انقلاب را پیش برد و بدون وی بی شک چراغ خانه کاریکاتور ایران خاموش می‌شد.
کد خبر: ۸۵۷۴۹۹۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱

پنجمین مراسم عصر هنر انقلاب آیین تجلیل از "سید مسعود شجاعی طباطبایی" کاریکاتوریست انقلابی کشورمان عصر سه شنبه(24شهریور) با حضور پرویز سروری، کامبیز درم‌بخش، محمد حسین نیرومند،‌ علیرضا ذاکری، مازیار بیژنی، محمد حبیبی، حجت‌الاسلام دعایی، یوسف علی میرشکاک، حسین قرایی، برادر شهید علم الهدی و خانواده شهید محمدی در نخلستان سازمان رسانه‌ای اوج برگزار شد.

علیرضا ذاکری در این مراسم اظهار داشت: فعالیت‌های شجاعی طباطبایی در زمینه هنر انقلاب اسلامی طی سال‌های گذشته سبب شد تا کاریکاتور انقلاب شکل فاخر به خود بگیرد.

وی ادامه داد: سید مسعود در 8 سال دفاع مقدس با دوربین به جبهه رفت و اکنون در جبهه جنگ نرم فعالیت می‌کند.

حسین قرایی در ادامه بیان داشت: حضور هنرمندانی مثل استاد شجاعی طباطبایی تراز هنر انقلاب اسلامی را بالا می‌برد و فرهنگ انقلاب را  ارتقا می دهد اما متاسفانه به جناح مومن فرهنگی کم توجهی می‌شود.

مازیار بیژنی در این مراسم پاسداشت بیان داشت: من از شاگردان سید مسعود هستم که بعد از مدتها وارد کاریکاتور شدم که به تشویق وی بوده است.

پرویز سروری خاطرنشان کرد: من سال 59 خاطرات زیبایی از سید مسعود دارم؛ این خیلی مهم است که انسان بتواند مدارک و مسئولیت‌ها را طی کند اما تغییر نکند؛ روحیات‌، انگیزه ، اخلاص و تواضع وی با سال 57 هیچ تغییر ی نکرده و همین موضوع مرا شیفته آقا مسعود کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول جنگ بعضی از دوستان برای کشیدن تصاویر شهدا گاهی تا صبح بیدار بوده‌اند یادم نیست که یک بار سید مسعود به خاطر بی خوابی و خستگی شکایت کند در واقع روحیه بدهکاری به انقلاب را همیشه در او دیده‌ام

.

محمد حسین نیرومند از کارشناسان فرهنگی و هنری و دوستان نزدیک سید مسعود شجاعی طباطبایی در ادامه این پاسداشت گفت: سید مسعود از اولین کسانی است که جریان مهم کاریکاتور بعد از انقلاب را پیش برد و بدون وی بی شک چراغ خانه کاریکاتور ایران خاموش می‌شد و از این جهت تاریخ کاریکاتور انقلاب مدیون مسعود بوده است.

وی ادامه داد: شجاعی جزو مفاخر انقلاب اسلامی ایران است که خیلی‌ها توان همراهی با وی را ندارند و من رفاقت و دوستی با سید مسعود را یکی از نعمت‌های خداوند می‌دانم.

یوسف علی میرشکاک در این مراسم ضمن تقدیر و ابراز محبت به سید مسعود شجاعی طباطبایی به فعالیت‌های بی دریغ این هنر اشاره کرد و گفت: سید مسعود به 22 کشور ممنوع الورود شده است باید او را نشاند و مصاحبه کرد که در طول این سالها چه کرده است.

در ادامه مراسم سید مسعود شجاعی طباطبایی از حضور مهمانان قدردانی کرد و در پایان این مراسم از این کاریکاتوریست انقلابی تقدیر شد.

ارسال نظرات