فرمانده سپاه امام سجاد(ع)هرمزگان، گفت: شهدای هرمز نه فقط به این جزیره، استان و کشور، بلکه به تمام بشریت تعلق دارند و الگو پذیری از آنها همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۵۷۵۰۶۴
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان،سردار رضا ترابی یکشنبه شب در یادواره سردار شهید درویشی و 36 شهید جزیره هرمز، افزود: امروز شاهدیم که سال ها پس از دوران هشت سال دفاع مقدس، جوانان غزه خود را همرنگ شهدای هرمز می کنند و پیشانی بند آنها را می بندند.
وی اضافه کرد: جوانان جنوب لبنان نیز به شهدای هرمز وامام شهدای این جزیره اقتدا می کنند واین الگو پذیری همچنان در دیگر کشورهای اسلامی همچون سوریه و عراق ادامه دارد.
سردار ترابی اظهار کرد: گلزار شهدای هرمز هرچند یک قطعه کوچک از این جزیره و استان پهناور هرمزگان است، اما گنجینه ای عظیم به شمار می رود که می توان جهان را در آن مشاهده کرد.
وی اضافه کرد: در این خاک مقدس انسان های والا مقامی آرمیده اند و نمی توان عملیاتی از دوران هشت سال دفاع مقدس را به خاطر آورد که در آن شهیدی از هرمز جان خود را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نکرده باشد.
سردار ترابی با بیان اینکه در اسفند سال 1362 سپاه هیچ آشنایی با عملیات های آبی خاکی نداشت، گفت: در آن برحه حساس جنگ عملیات بزرگ آبی خاکی با فرماندهی سردار شهید موسی درویشی سازماندهی شد.
وی ادامه داد: بزرگترین عملیات دریایی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس ولفجر هشت است که در آن نیز شهدای جزیره هرمز نقش مهمی در هر دو بخش آبی و خاکی ایفا کردند.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان نیز گفت: این ایام روزهای بزرگی در تاریخ باشکوه انقلاب اسلامی به شمار می روند.
وی با بیان اینکه مقاومت مردم آبادان در برابر رژیم بعث عراق، تجربه تلخی برای دشمنان رقم زد، افزود: این حرکت مردم ولایتمدار کشورمان به جهانیان ثابت کرد که پیروز نهایی جنگ، ایران اسلامی خواهد بود.
سردار ترابی همچنین با اشاره به کشته شدن تعداد زیادی از زائران حج امسال، گفت: امسال عید بزرگ مسلمانان به دلیل بی کفایتی و بی تدبیری حکومت آل سعود تبیل به عزا شد.
در پایان این یادواره اطلاعیه ای از طرف امام جمعه شهرستان قشم خوانده و از مردم دعوت شد که فردا (دوشنبه) پس از نماز مغرب و عشا در آئین بزرگداشت جانباختگان مناسک حج امسال در مسجد النی(ص) قشم حضور یابند.
یادواره سردار شهید درویشی و 36 شهید جزیره هرمز با حضور امام جمعه شهرستان قشم، فرماندار و تنی چند از مسئولان استانی و خیل عظیم جمعیت در جزیره هرمز برگزار و در پایان از خانواده 37 شهید و چهار آزاده این جزیره تجلیل شد.

ارسال نظرات