آیین شب شعر و خاطره دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس در شهرستان سرباز برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۵۰۹۱
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ، به مناسبت هفته دفاع مقدس و یاد حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس شب شعر و خاطره دفاع مقدس با حضور مسئولین، شعرا و مردم ولایت مدارشهرستان سرباز در محل سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد راسک برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ عیسی اربابی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطرات جذاب جبهه پرداختند که با استقبال کم نظیر مخاطبین مواجه شد .

جانشین سپاه شهرستان سرباز گفت: دشمن در سال‏های جنگ تحمیلی از داخل و خارج با ملت بزرگ ایران جنگید و از هر سلاحی برای غلبه براین مردم استفاده کرد. ترور مسئولین ارشد نظام، ایجاد رعب و تشویش در داخل کشور توسط منافقین کور دل ، محاصره اقتصادی و…همه از عواملی بود که شرایط آن روز مردم ایران را رقم می زد.

وی در ادامه افزود: رژیم بعثی صدام در ۸ سال جنگ علیه ایران با حمایت و پشیبانی مستبکران بزرگ شرق و غرب با انقلاب ما جنگید اما با رشادت‏ها و دلیرمردی‏های مردان همیشه مردم ایران مواجه شد و نتوانست حتی یک وجب از خاک وطن  عزیزمان را تصاحب کند.

اربابی هدف از برگزاری این مراسم را ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت عنوان کرد و اظهار داشت: جامعه ما در وضعیت کنونی که تحت فشار دشمنان قرار دارد، به تبیین و ترویج هرچه بیشتر این فرهنگ نیازمند است.

گفتنی است قرائت شعر با موضوع دفاع مقدس توسط تنی چند از شاعران شهرستان و اجرای موسیقی زنده بلوچی در مدح مولای متقیان امیرالمومنین علی علیه السلام، از دیگر برنامه‏ های این شب شعر بود که به اجرا در آمد و در پایان برنامه از شعرای این شب شعر تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات