خبرهای داغ:
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه شاهرود:

آل سعود بايد جوابگوي امت اسلام باشند

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه شاهرود گفت:‌ واقعه تأسف بار فاجعه سرزمين منا نشان از سوء مدیریت عوامل اجرایی مراسم بزرگ حج و مسئولیت آن بر عهده سران آل سعود است و باید جوابگوی امت اسلام باشند.
کد خبر: ۸۵۷۵۱۰۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی شریفی در گردهمایی طلاب و روحانیون بسیجی که به همت حوزه بسیج طلاب و روحانیون شهید مطهری شاهرود که با حضور بیش از 100 نفر در حرم شهدای گمنام برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره ایثارگران و شهدا با ابراز تاسف از جانباختگان حجاج در واقعه منا گفت: این واقعه تاسف بار نشان از سوء مدیریت عوامل اجرایی مراسم بزرگ حج و مسئولیت آن بر عهده سران آل سعود است و باید جوابگوی امت اسلام باشند.

وی در ادامه با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس از ایثار و فداکاری شهدا و عشق به شهادت و امام حسین(ع) گفت و افزود: حیات و زندگی ما شهدا هستند و ما هرچه داریم از اینهاست.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس و کارشکنی نفوذی ها در انقلاب خاطرنشان کرد: این عوامل نفوذی از زمان بازرگان و بعد بنی صادر وارد بدنه انقلاب شدند و امروز نیز این افراد و افکار و تفکرات آنها در انقلاب و بدنه نظام حضور دارد و اینجاست که رهبری هشدار می دهند که مراقب نفوذی ها باشيد.


شریفی با توصیه به طلاب در فراگیری علوم دینی تصریح کرد: طلبه باید باسواد باشد تا بتواند جامعه را هدایت کند و آینده جهان و بشریت نیازمند وجود شماست و باید کاردان باشید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود با اشاره به سوره منافقین و ویژگی های نفاق اظهار داشت: خدا به پیامبر(ص) می فرماید «منافقین زیاد قسم می خورند و زیاد می خندند و باید مراقب باشی» و این برای طول تاریخ بشریت عنوان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام حمایت از دولت و خدمتگذاران دولت عنوان کرد: اسلام دارای حیات است و پیروانش هم زنده اند و دولتمردان عزیز که فرموده رهبر انقلاب سربازان و فرزندان انقلاب هستند از همین حیات هستند.

شریفی با تأکید بر همدلی و همزبانی دولت و ملت افزود: در کنار تلاش ها باید مراقب بود و احتیاط کرد که از نظر اسلام ما احتیاط های مختلفی داریم و فقها بدان تاکید دارند و دولت اسلامی ما هم باید مراقب باشد و احتیاط کند.


وی با اشاره به مراقبت از لبخند دشمن گفت: تأکید رهبر این است که مراقب لبخند دشمنان باشید و باید مذاکره کنندگان بهتر از این که هست جلو بروند تا دشمن از مذاکرات ما برای منافع خود و در برگزاری انتخابات پیش رو سوء استفاده نکند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود تصریح کرد: از دولتمردان و نمایندگان مجلس ما که نماینده دین و دیانت مردم هستند می خواهیم به وظایف خود عمل کنند و لااقل مانند آمریکا و اروپا برای اجرای برجام شرط بگذارند و از حقوق هسته ای ما که آنها را به پای میز مذاکره کشانده کوتاه نیایند که آنوقت دست ما خالی باشد.

شریفی با تأکید بر مراقبت از حقوق هسته ای ایران گفت: ما همچنان آماده هستیم که برای دفاع از اسلام و ایران کفن پوشیده و وارد میدان شویم و بدانیم که دشمن به خودش رحم نمی کند، چه برسد به ما که دشمن تراز اول ما هستند.


كسب علم و دانش نبايد متوقف شود

در ادامه این مراسم جانباز 70 درصد دفاع مقدس حجت الاسلام ربیعی به بیان خاطراتی از دوران مجروحیت خود پرداخت و با اشاره به مجروحیت در عملیات فتح المبین و قطع دو پا بر ادامه تحصیل خود اشاره و تاکید کرد: کسب علم و دانش نباید در هیچ حالی متوقف شود و بنده بعد از دوران مجروحیت حوزه را ادامه و اکنون در دانشگاه تدریس دارم و حوزه نیز مشغول هستم و شما طلاب و روحانیون باید همیشه در حال کسب علم باشید.

وی با اشاره به پرسش های فراوان از وی در خصوص علت رفتن به جبهه و حال و هوای امروز جامعه تاکید کرد: دلیل رفتن به جبهه عشق به امام بود و وصیت نامه شهدا هم تاکید دارد و الان نیز بعضی چیزها را می بینیم اما امید به سخنان و بیانات رهبری داریم که مرهمی بر سینه پُر درد ماست.

ربیعی افزود: باید کار ما تربیت انسان باشد برای آینده زمان که عالمی وارسته باشیم و اهتمام به امر تعلیم و تربیت خود و دیگران داشته باشیم.


حجت الاسلام سیدرضا مرتضوی، مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود نیز در این گردهمایی با دعوت از همه طلاب و روحانیون برای ارائه مباحث فراگرفته در مدارس علمیه با جامعه گفت: باید خود را محک بزنیم که از نظر علمی به چه سطحی رسیده ایم و میدان رزم و مسابقه ما حلقه های صالحین است تا آنچه در حوزه فراگرفته ایم در حلقه های صالحین به ظهور برسانیم و این وظیفه ذاتی ماست.

وي افزود: تلاش کنیم با مساجد ارتباط و در حلقه های صالحین حضور داشته باشیم و به رسالت خود در تبیین و بسط دین اسلام و اعتقادات جامعه و به خصوص نسل جوان کوشا باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها