خبرهای داغ:
سردار علی فضلی در نشست خبری:

واقعه غدیر در ۱۳۲ نقطه کشور بازسازی می‎شود / دفاع دولت عربستان از تکفیری‌ها

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در 132 نقطه ایران اسلامی، بازسازی واقعه غدیر خم را پیش‎بینی کرده‎ایم.
کد خبر: ۸۵۷۵۱۲۱
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار علی فضلی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در نشست خبری با محوریت تشریح برنامه‎های بسیج برای بازسازی واقعه غدیر خم که در خبرگزاری فارس برگزار شد، در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت فاجعه بزرگ منا اظهار داشت: این حادثه که حاصل بی کفایتی آل سعود بود، اعیاد قربان و غدیر و هفته دفاع مقدس را برای ما به عزا تبدیل کرد.

بزودی با سقوط آل سعود، نمایش غدیر را در سرزمین حجاز برگزار می کنیم

وی با بیان اینکه در این عزا همه مسلمانها و مومنین در سراسر جهان سوگوار شدند افزود: البته این بار اول نیست که آل سعود حوادثی را برای حجاج و مومنین به وجود می آورد در سال 1366 شاهد فجایعی بودیم که رژیم آل سعود برای حجاج طیب و طاهری که مناسک حج را به جا می آوردند رقم زد و در آن زمان پلیس با گارد درگیری وارد شده و با ایجاد بهانه ای حاجیان از سراسر گیتی را مورد هجمه قرار داده و با آب جوش و گاز اشک آور و قمه به جان مردم افتاد.

سردار فضلی ادامه داد: البته طبیعی است که دولت بی کفایت عربستان که درگیر چند صحنه بین المللی در دفاع و پشتیبانی از داعش و تکفیری ها در بلاد اسلامی در سوریه و عراق و بحرین و یمن است نتواند حج را مدیریت کند.

بزودی با سقوط آل سعود، نمایش غدیر را در سرزمین حجاز برگزار می کنیم

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ما خودمان مردان بحران هستیم و می دانیم که اداره چند صحنه کار دشواری است البته شاید سعودی ها اغراض دیگری هم در این حادثه داشتند.

وی گفت: به آقا و مولایمان امام زمان (عج) و نایب بر حق ایشان امام خامنه ای و همه خانواده های عزیز شهدای جانباخته در حادثه منا تسلیت عرض می کنیم و همدردی خود را اعلام می داریم و برای مجروحین این فاجعه نیز از خداوند طلب شفا می نماییم.

بزودی با سقوط آل سعود، نمایش غدیر را در سرزمین حجاز برگزار می کنیم

سردار فضلی ادامه داد: در 4 آذر سال 1389 برای اولین بار همزمان با برگزاری اجتماع دریادلان بسیجی در حضور امام خامنه ای در قم در حوالی جمکران و در دامنه کوه خضر در جغرافیایی نزدیک به جغرافیای واقعه غدیر با حضور علمای بزرگوار روحانیت معزز و خانواده های شریف مردم قم و زائرینی که از سراسر دنیا آمده بودند بازسازی واقعه غدیر خم انجام شد.

وی با بیان اینکه مسوولین عزیز استان قم و بیش از 70 هزار نفر از مردم شریف قم در بازسازی واقعه غدیر خم نقش داشتند افزود: ایثن کار یک کار دلی و داوطلبانه است که دواوطلبین در سایر نقاط کشور هر کدام که ظرفیت و امکان شرایط بازسازی واقع غدیر خم را دارند با برگزاری کلاس و کارگاه یک سال تلاش می کنند و مردم نیز از آنها پشتیبانی می کنند.

بزودی با سقوط آل سعود، نمایش غدیر را در سرزمین حجاز برگزار می کنیم
وی در ادامه با اشاره به بازسازی واقعه غدیر خم در چندین نقطه کشور تصریح کرد: در سال 1394به فضل و عنایت خدادر 132 نقطه ایران اسلامی بازسازی واقعه غدیر خم را به همت همه بسیجیان عزیز و مردم شریف پیشبینی کردهایم که داوطلبین از سراسر کشور با تمام ظرفیت و امکانات اعلام آمادگی کرده اند.

فضلی در ادامه سخنان خود با اشاره به جنایات گسترده سعودی تاکید کرد: به زودی با سقوط آل سعود، نمایش غدیر را در کنار برکه غدیر در سرزمین حجاز برگزار می کنیم.

وی گفت: در همین جلسه نوید میدهم که روز بعد از عید غدیر، بزرگترین عملیات فرهنگی ایران اسلامی با اعزام کاروانیان راهیان نور دانشآموزی از سراسر کشور، محقق میشود.
بزودی با سقوط آل سعود، نمایش غدیر را در سرزمین حجاز برگزار می کنیم

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: این حج بصیرتی به یاد فرمانده شهید، امیر شهید عباس بابایی فرمانده عملیات نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران از 11 مهر ماه برای 1 میلیون و 25 هزار دانش آموز اعم از شیعه و سنی پیش بینی شده است که به فضل خدا از سراسر کشور به ویژه به صورت نمادین از سر مزار شهید والا مقام شهید مقابله کننده با ناو آمریکایی شهید "نادر مهدوی " آغاز می شود.

سردار سلیمانی دبیر ستاد بازسازی واقعه بزرگ غدیر نیز در ادامه این نشست گفت: از ویژگی های بارز بازسازی واقعه غدیر خم در سال 1394 افزایش نقاط و مناطق سنی نشین است که امسال 18 درصد افزایش دارد و همچنین هماهنگی و همسویی در محتوا، تهیه و پخش تیزر از شبکه های ملی از دیگر ویژگی های امسال است.

بزودی با سقوط آل سعود، نمایش غدیر را در سرزمین حجاز برگزار می کنیم

وی ادامه داد: کار فاخر دیگری که انجام می گیرد تهیه مستند" نبا العظیم" با نظر مراجع بزرگوار است که از شبکه سراسری سیما در دهه امامت و ولایت پخش خواهد شد و امسال ابلاغ شعار این دهه را با عنوان «امیرالمومنین معیار زندگی و محور وحدت» خواهیم داشت.

سردار سلیمانی گفت: امسال توسعه و تقویت سایت الیوم را به عنوان سایت بازسازی واقعه غدیر خم داریم چرا که با افزایش درخواست گردشگران مسلمان و غیر مسلمان و استقبال دانشگاه ها جهت همکاری مواجه بوده ایم.

وی در خاتمه اظهار داشت: برنامه اجرای واقعه غدیر اختیاری است و با انگیزه و علاقه مردم استقبال شده است و به تدریج با مشارکت مردم مانند واقعه عاشورا به یک فرهنگ تبدیل خواهد شد.

برای دیدن تصاویر این نشست اینجا را کلیک کنید

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار