خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۵۷۵۲۰۴
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
عربستان سعودی و حکام جنایتکار آل سعود خود را گرفتار باتلاق يمن کرده اند و در همين باتلاق نيز نابود خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی در همایش بزرگ مجاهدان پایداری با حضور پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس شهرستان شاهرود که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در تالار شقایق های دانشگاه شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و درود به روان پاک جانباختگان مکه و منا و آرزوی توفیق استمرار راه شهیدان اظهار کرد: ایام ولایت و امامت است و هم سالگرد آغاز جنگ تحمیلی است و سخن را از اینجا آغاز می کنم که انگیزه دشمنی استکبار با ملت ایران چیست.

وی افزود: چه دشمنی مستکبرین و در رأس آنان آمریکا با ملت ایران دارد؟ اگر بخواهیم پاسخ این سوال را پیدا کنیم باید برگردیم به سال 1340، آن دورانی که آمریکایی ها آمدند علی امینی را به عنوان نخست وزیر انتخاب کردند و به شاه ایران محمدرضا پهلوی پیغام دادند باید یک نوع اصلاحات در ایران انجام شود.

شیرازی ادامه داد: علی امینی را نخست وزیر گذاشتند برای این اصلاحات، این پیام آمریکایی ها بود که به شاه گفتند یا حمایت می کنی علی امینی اصلاحات را انجام می دهد یا تو را بر می داریم علی امینی را جایگزین تو می کنیم این پیام سال 40 به شاه ایران ابلاغ شد.

وی خاطر نشان کرد: شاه پذیرفت اما در نهایت در سال 41 به آمریکایی ها پیغام داد اجازه بدهید ما علی امینی را کنار بگذاریم نخست وزیر جايگزین کنیم من تعهد می دهم هر اصلاحاتی بخواهید انجام می دهم، علی امینی را با موافقت آمریکا کنار گذاشتند خود شاه وارد صحنه شد و دلیل کنار گذاشتن امینی این بود که برای خود تهدید می دید.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه تصریح کرد: مهمترین نکته ای كه آمریکایی ها دنبال می کردند این بود یک قانون در مجلسین ایران، مجلس شورای ملی و مؤسسان تصویب شود که آمریکایی ها هر کاری را می خواهند در ایران انجام دهند و به نام قانون کاپیتولاسیون تصویب شد.

وی با بیان اینکه این قانون در 8 آبان 1343 که امام خميني (ره) تازه از زندان آزاد شده بودند، تصویب شد، بیان کرد: امام در قم سخنرانی کردند و امام راحل فرمود«این قانونی که در ایران تصویب شد معنا و مفهومش این است اگر یک آمریکایی ولو یک گروهبان آمریکا شاه ایران را مرجع تقلید ایران را بکشد دولت ایران حق ندارد یک گروهبان آمریکایی را مؤاخذه کند که چرا کشتی اما اگر یک ایرانی یک سگ آمریکایی را ولو سهواً زیر بگیرد با ماشین دولت آمریکا حق دارد این ایرانی را در هر رده ای باشد هر شخصیتی باشد او را ببرد آمریکا محاکمه کند چرا سگ آمریکای را کشتی.»

شیرازی تصریح کرد: امام راحل اینگونه در مقابل این قانون ایستادند و سخنرانی کردند و در همان سخنرانی امام فرمودند که هنوز در یاد مردم ایران است«علماي اسلام، علماي قم، تهران، مشهد، شیراز و نجف به داد اسلام برسید، اسلام امروز در خطر است»؛ با این حرکت دین و انسانیت را از جامعه ایرانی ببرند. این سخنرانی امام علیه آمریکا بود شاه را وادار کردند امام را در 13 آبان 43 به ترکیه و بعد به عراق تبعید کردند.

وی افزود: علت تبعید امام مبارزه با آمریکاست، دو نکته را امام از سال 40 تا پایان عمر در سخنرانی ها خود مرتبط بیان کردند یکی علیه اسرائیل که حکومت ایران را وابسته به صهیونست می دانست و دوم آمریکا و مبارزه با آمریکا از همان آغاز حرکت انقلاب در سیاست امام بود.

نویسنده و پژوهشگر انقلاب اسلامی ادامه داد: مبارزه امام علیه شاه تنها نبود،شاه مهره آمریکایی ها بود و آنها حکومت می کردند و سال 40،41،42 و 43 همین بود و تا سال 56 و 57 هم همین بود.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها دستور دادند به شاه که ملت ایران را در راهپیمایی بکشید و آمریکایی ها مشخص کردند شاه برود و فرار کند و اینها در خاطرات فردوست آمده است.

شیرازی بیان کرد: شاه در فرودگاه آمریکا به سئوال روزنامه نیوزویک که تو متهم به نوکری آمریکا هستی واقعیت دارد که او در آن روز گفت یک موضوع قدیمی است اما واقعیت دارد و امام با حمایت ملت ایران اساس حاکمیت استکبار را در ایران متلاشی کرد و یک نظام مبتی به احکام دین پایه ریزی كرد.

وی افزود: امام با این نگاه دو اسلام را تعریف کرد یک اسلام آمریکایی که نه شور عاشورایی و نه روحیه شهادت طلبی و نه استکبارستیزی و نه سخن از امربه معروف و نهی از منکر بزند و یک اسلام که مردم خم و راست ظاهری برای نماز کنند و به محتواي دین و قرآن و تفسیر سخن خدا بی توجه باشند.

امام خميني (ره) نظام جمهوري اسلامي ايران را بر پايه اسلام بر گرفته از عاشورا پايه ريزي كرد

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه ادامه داد: امام در راه استمرار راه پیامبر اسلام و اولیا الهی یک اسلام را ترسیم کرد، اسلامی مطابق با سیره پیغمبر و اولیا و علی ابن ابیطالب(ع) و حسین بن علی(ع)، این اسلام که در حقیقت اسلام عاشورا بود امام این اسلام را تبیین کرد و یک نظام بر پایه این اسلام و دین پایه ریزی كرد و این اسلام را تبلیغ کرد و فرمود یک عده می خواهند اسلامی عَلَم کنند برای شکستن انقلاب و دین.

وی عنوان کرد: اوج تبیین امام در رابطه اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی بعد از کشتار حجاج در سال 1366 در مکه بود دوران جنگ بود حجاج می خواستند در شش ذی الحجه به سمت خانه خدا راهپیمایی برائت مشرکین داشته باشد صدها نفر زن و مرد ایرانی را عربستانی که فهد حکم بود کشتند در سالگرد این فاجعه در سال 67 مصادف شد سالگرد شهدا مکه با پذیرش قطعه نامه یک پیام بلند امام داد که درخواست دارم شما عزیزان مرور کنید، زن و مرد مراجعه کنید و در ذهن خود بیاد بیاوریم.

اسلام آمريكايي،‌اسلام آل سعود و سرمايه داران درباري است

شیرازی با اشاره به سخن امام گفت: امام خمینی(ره) فرمودند«اسلام آمریکایی اسلام آل سعود و سرمایه داران درباری است و اسلام کاخ سفید است ما دنبال اسلام ناب هستیم اسلام پیغمبر» این قدرت را آمریکایی ها از دست دادند و از بعد از شکل گیری نظام اسلامی مبارزه شروع شد تا انقلاب را بشکنند و براندازند و انواع و اقسام نیرنگ ها در معاهده آمریکایی ها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از 23 بهمن 57 توسط کمله دموکرات غائله آفرینی کردند، بیان کرد: ترور و بمب گذاری تا حدی که در دوران بی صدر خائن با تیغ موکت بری مردم را می کشتند تا اختلاف بیاندازد، مردم را به اسلام حامیان بین صدر و شهید بهشتی اختلاف و انقلاب را بشکند.

شیرازی افزود: منافقین ترور می کردند و در کردستان و برخی استانها مشغول مبارزه بود در 31 شهریور سال 59 دستور آمریکا به صدام برای حمله به ایران و عراق آن روز که به ظاهر به سمت شوروی سابق متمایل بود آمریکایی برنامه ریزی عراق را به جان ملت ایران انداخته و تمام دنیا جز دو کشور سوریه و لیبی پشت سر صدام قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه خاطر نشان کرد: این دو کشور هم علناً اعلام نمی کردند از آمریکا می ترسیدند و صدام حمله کرد و آمدند شهرها را گرفتند آبادان محاصره خرمشهر بوستان هویزه سوسنگرد گیلانغرب سقوط کردند برای اینکه جمهوری اسلامی را نابود کنند، اما پیام و سخنان امام و تبعیت ملت از امام و ولی فقیه ملت ایران را بسیج کرد و زن و مرد برای دفاع از انقلاب حاضر شدند و نیروهای مسلح و بسیج و ژاندارمری و شهربانی آن روز یکپارچه پای انقلاب ایستاد و تنها جنگی که در تاریخ ایران که یک وجب از خاک ایران تسلیم دشمن نشد جنگ در دوران ضعامت ولی فقیه بود.

وی با اشاره به اینکه بحرین و افغانستان جز ایران بود و هر جنگی حاکمان ستمگر و ظالم ایران تقدیم دشمن کردند، تصریح کرد: در دفاع مقدس رزمندگان شهرهای ایران را آزاد و وارد خاک عراق و فاو و حلبچه را گرفتند و بعضی جاها نیز وارد شدند و بر دشمن فشار آوردند و نشان دادند جمهوری اسلامی می تواند هم متجاوز را بیرون کند و هم می تواند بر کشور متجاوز و وارد شود و انتقام بگیرد.

شیرازی با بیان اینکه بعد قطعنامه عراق تصور کرد مردم بریده اند و امام تسلیم شده و دوباره حمله کردند و تا نزدیک اهواره آمدند، افزود: تصور کردند جمهوری اسلامی رزمنده ندارد و می شود راحت رسید و منافقین بیچاره روی تانک شدند و روی جاده اسلام آباد غرب؛ اما یک پیام امام و رئیس جمهوری وقت امام خامنه ای عزیز همه بساط آنها را به هم ریخت.

رويكرد ملت ايران برابر دشمنان داخلي و بيروني همان رويكرد هشت سال دفاع مقدس است

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه افزود: این پیام دارد برای دشمنان داخلی و بیرونی که این ملت همان ملت است و تغییر نکرده اما شما بعد از جنگ هشت ساله نگاه و رویکرد شما جنگ نرم شد و دیدید با جنگ سخت نمی توانید از پای درآورید، امام فرمودند«این ملت را هر چه بکشید زنده تر می شود»با جنگ نمی شود، به هم ریخت.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی قوی تر، ارتباط با ولایت قوی تر شده است؛ بنابراين آنها راهبرد جنگ نرم راه انداختند، نشد تحریم کردند، نشد و امروز سخن از نفوذ دارند نفوذ امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ما امروز به دشمنان اعلام می کنیم این ملت با همان روحیه قبل از تشکیل نظام جمهوری اسلامی و دوران جنگ هشت ساله در صحنه ایستاده است و تجربه نشان داده شما اشتباه می کنید، این ملت پای انقلاب و ولایت ایستاده و 37 سال شما هیچ غلطی نتوانستید بکنید و امروز هم همین است.

شیرازی تاکید کرد: دشمنان با این همه تهاجم فرهنگی بر علیه اسلام نتوانسته روحیه شهادت طلبی و ولایت مداری را از این ملت بگیرد و ما نمونه های فراوانی را از جوانان امروز در سوریه داریم که اقتدا به دین اسلام می کنند و به شهادت می رسند و خانواده های آنان خدا را شکر می کنند که شهید می شوند.

وی با بیان خاطراتی از شهدای مدافع حرم در سوریه گفت: جوانان امروز ما اقتدا به امام حسین(ع) می کنند و پدر یکی از شهدای مدافع حرم در دیدار با وی گفت به مقام معظم رهبری بگویید ما جوان می دهیم که شما بخندید و ما خنده شما را ببینیم، این جوان نسل امروز است و دشمن ما ببیند که نسل امروز ما با نسل دیروز متفاوت نیست.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه افزود: دشمن تصور می کند با این تحریم و تهدیدها و نفوذ در حاکمیت ایران می تواند جمهوری اسلامی را بشکند، این انقلاب ماندنی است شما احمق ها در عراق شکست خوردید در افغانستان همینطور، امروز حکومت عراق مردمی است و شیعیان عراق اکثریت جوانان عراق،70 درصد جوانان عراقی امروز مقلد رهبری هستند این نتیجه کار شما آمریکایی ها در عراق بود.

وی با اشاره به حوادث سوریه و یمن ادامه داد: شما در منطقه جنگ راه انداختید، امروز دشمن ما با یک حزب الله لبنان طرف است با یک سپاه سوریه، بسیج گسترده در عراق بعد از جنگ داعش بسیج منسجم يك میلیون نیرو بعد از فتوا مرجعیت تشکیل و آمریکا وامانده است و تلاش می کنند اين قدرت در منطقه بشکند، چون اين قدرت عظیم مانع از نفوذ استکبار و داعش در منطقه است.

شیرازی با بیان اینکه انصارالله یمن را خود اینها به وجود آوردند و امروز در مقابل میز مذاکره با آنها مجبور هستند، بنشینند، بیان کرد: تصور کردند این حوادث در مکه و منا تصادفی است ، مردم دنیا می فهمند و آنها خودشان نمی فهمند خیال می کنند مسلمانان نمی فهمند در واقعه در سالگرد 11 سپتامبر این فاجعه مکه و منا را به وجود آوردند.

وی با بيان اينكه امروز عربستان سعودی و حکام جنایتکار آل سعود خود را گرفتار باتلاق يمن کرده است و در همين باتلاق نيز نابود خواهند شد،‌گفت: آل بي كفايت سعودي با مسائلي كه در حج امسال به وجود آوردند در حقيقت گور خودشان را كندند و نخواهند توانست به اهداف شيطاني شان دست يابند.

نسل پنجم انقلاب اسلامي سقوط آمريكا را با چشمان خود خواهد ديد

شیرازی با اشاره به سخن رهبری در محو اسرائیل در 25 سال آینده تصریح کرد: مدتی قبل هم رهبری فرمود نسل امروز انقلاب که نسل چهارم انقلاب است حداکثر نسل بعدی سقوط آمریکا را هم خواهید دید این وعده الهی است، بعد از پیروزی انقلاب اطراف نخست وزیر موقت نفوذ کردند مانند ناصر میناچی و عباس امیر انتظام که اعتراف کردند با لانه جاسوسی در ارتباط بودند اینها روی فکر بازرگان اثرگذاشتند این حرف امام است که می فرماید« آقای بازرگان آمد پیش من با دوستانش که تصمیم داریم مجلس خبرگان را منحل کنیم که قانون اساسی را تصویب کند بعداً مشخص شد این طرح آقای امیر انتظام است من گفتم شما چه کاره هستید بروید بیرون،وقتی فهمیدند جدی است رفتند» این قدرت ولایت فقیه است.

وی با اشاره به تأثیرگذاری منافقین بر بنی صدر و فرار بنی صدر با هواپیما،منافقین اعلام جنگ مسلحانه کردند در دفاع از بنی صدر بیان کرد: اینها بارها نفوذ کردند سال 88 تصور کردند می شود انقلاب را از هم پاشاند و بعدا آمریکایی ها گفتند خیال نکنید یک شبه تصمیم گرفتیم نه از زمان نخست وزیری میرحسین کار کردیم و متمهین محاکمه شده آمریکایی ها آمدند با آقایان بستند انقلاب را بشکنند و ملت 8 ماه ایستاد و انقلاب حفظ شد.

ملت ايران از انقلاب اسلامي جدا نخواهد شد

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه ادامه داد: به دشمنان مي گوييم تلاش هاي شما آب در هاون كوبيدن است، خیال نکنید این ملت را از انقلاب مي توان جدا کرد این کشور بیش از 300 هزار شهید دارد؛ این خون ها مانع است، حیات شهید یعنی همین ،بر انقلاب نظارت می کنند و پشت سر انقلاب و ولایت در مقابل آمریکا ایستاده اند و قطعا در پروژه جنگ نفوذ هم شکست خواهد خورند، این وعده الهی است که دلها متوجه خدا و پشت ولایت بایستیم و ایستاده ایم،آمریکایی ها بدانند تا یک بسیجی و ولایتمدار در این کشور زنده است اجازه نخواهد داد دو مرتبه آمریکایی ها به این کشور بازگردند.

شیرازی افزود: مسئولین کشور به این مردم توجه و به قدرت ملت نگاه کنند وقتی این قدرت مردمی است چه نیازی به آمریکا و قدرت های بیگانه است ما در دوران جنگ با دست خالی دشمن را بیرون کردیم.

وی با بیان اینکه امروز به قدرت خدا، امت اسلامی دنیا در کنار ملت ایران ایستاده اند، عنوان کرد: ملت عراق و سوریه، افغانستان و سوریه و بحرین و یمن حتی اروپا و آمریکا که مسلمانان آمریکا چقدر رشد کرده است در نیجریه یک روز تعداد شیعیان به انگشتان دست نمی رسید، امروز تا 20 میلیون شيعه را تخمین و این قدرت جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه تأکید کرد: این چراغی که امام خميني(ره) روشن کرده است، خاموش شدنی نیست،با یاری خدا انشاءالله انقلاب اسلامی ایران همه کشورهای دنیا را با راه مستقیم الهی و اسلام ناب آشنا خواهد کرد و اسلام آمریکایی را شکست خواهد داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها