رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت نیروهای مسلح:

ظرفیت مناسب پیشکسوتان دفاع مقدس برای مقابله با جنگ نرم

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت نیروهای مسلح گفت: برای مقابله با جنگ نرم از ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس استفاده می‌کنیم و البته درباره این پیشکسوتان کم‌کاری شده است.
کد خبر: ۸۵۷۵۲۵۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار مهدی محمدی‌فر در ششمین روز از هفته دفاع مقدس در همایش بزرگ پیشکسوتان دفاع مقدس که در مجتمع شهید رجایی کمیته امداد امام خمینی (ره) فریدونکنار برگزار شد، اظهار کرد: 750 هزار پیشکسوت در حوزه دفاع مقدس اعم از سپاه، ارتش، جهاد، بسیج، ناجا و وزارت دفاع در کشور داریم که سالانه حدود 50 هزار نفر به آن اضافه می‌شود.

وی افزود: باید از دانش و تجربه پیشکسوتان دفاع مقدس بیشتر بهره‌برداری شود، چرا که پیشکسوتان دفاع مقدس در انتقال آرمان‌های انقلاب بسیار موثر هستند.

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت نیروهای مسلحبا اشاره به تشکیل این سازمان در اواخر سال 93 در نیروهای مسلح، افزود: کار فرهنگی مهم‌ترین برنامه ما بوده و برای مقابله با جنگ نرم با جدیت و دقت از ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس استفاده می‌کنیم و البته درباره پیشکسوتان دفاع مقدس نیز کم‌کاری شده است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه این سازمان با تدبیر مقام معظم رهبری تشکیل شده، خاطرنشان: حضرت آقا با دغدغه‌ای که نسبت به این قشر دارند، پیگیر امور پیشکسوتان دفاع مقدس می‌شوند و هیچ وابستگی سیاسی و مالی به بیرون نداریم.

محمدی‌فر تصریح کرد: با تشکیل تشکل‌های محلی، پایگاهی تا گروهانی و گردانی در مناطق مختلف باید از این سازمان حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بحث ارزش‌ها و انتقال ارزش‌ها توسط پیشکسوتان تاکید دارند، بیان کرد: دفاع مقدس دستاوردهای بی‌شماری داشته است و باید از این دستاوردها نگهداری شود که فراموش نشوند.

محمدی‌فر ادامه داد: اگر فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس فراموش شود ملت و انقلاب ما نیز به فراموشی سپرده می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در ادامه در بخشی از سخنان خود با تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت حادثه منا، اظهار کرد: حادثه‌ای که روز عید قربان در سرزمین منا روی داد و باعث جان‌باختن صدها زائر بیت‌الله شد و دل میلیون‌ها مسلمان جهان را به درد آورد، ناشی از ضعف مدیریت و تدبیر حکام سعودی بود.

سردار عبدالله ملکی خاطرنشان کرد: بنیاد حفظ آثار تنها سازمانی است که در تمام استان‌ها در سطح شهرستان‌ها دفتر ندارد.

وی تصریح کرد: در این راستا در جلسه‌ای که با حضور استاندار و 48 دستگاه در استانداری تشکیل شد پیشنهاد ایجاد دفاتر شهرستانی را مطرح کردیم که با پیگیری‌های خوبی که به‌عمل‌آمده، موفق شدیم دفتر حفظ آثار در سطح 22 شهرستان و یک دفتر در بسیج دانشجویی استان دایر کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه مسئولیت دفاتر شهرستان‌ها را به پیشکسوتان دفاع مقدس سپردیم، افزود: در این راستا برای تجلیل و تکریم پیشکسوتان، پنج همایش استانی برگزار کردیم.

ملکی با اشاره به تدوین نقش استان مازندران در دفاع مقدس، از فعالیت 100 پژوهش‌گر در حوزه دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: قرار است در یک دوره دو الی پنج ساله نقش استان مازندران در سه حوزه یگان‌های رزم، مردم و نهادهای دولتی تدوین شود.

وی با بیان اینکه تدوین 46 کتاب در دستور کار استان مازندران قرار دارد، از تدوین بیش از 100 الی 150 کتاب فاخر کارنامه‌ای، خاطرات و تاریخ شفاهی در حوزه دفاع مقدس استان خبر داد.

مهرداد ابراهیمیفرماندار فریدونکنار نیز در بخشی از سخنان خود گفت: مقاومت رمز پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس بود.

در این مراسم که به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و با همکاری بانک مهر اقتصاد، بانک قرض‌الحسنه رسالت و فرمانداری فریدون‌کنار برگزار شد، در حکمی از سوی سردار ملکی، سرهنگ علی‌نقی اباذری از پیشکسوتان دفاع مقدس استان مازندران به سمت رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت این استان منصوب شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار