دکتر یدالله جوانی در یزد؛

چیستی و چرایی راهبرد نفوذ آمریکا در پسا توافق

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه: ارتباط با آمریکا گره مشکلات کشور را نمی گشاید و موجب خطای محاسباتی در جامعه می شود.
کد خبر: ۸۵۷۵۲۸۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج از یزد، سردار یدالله جوانی در اجتماع فرماندهان،مدیران و هادیان سیاسی سپاه و بسیج استان یزد مهمترین مساله موجود در دهه چهارم انقلاب را خطر ایجاد خطای محاسباتی در جامعه توسط دشمن بیان کرد.

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به دغدغه های رهبری گفت: دشمن در تلاش است با سر گرم کردن نیروهای ارزشی به برجام ، با ایجاد خطای محاسباتی در جامعه ملتی را که از امامش آموخت«آمریکا شیطان بزرگ است» و«آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»در گذر زمان با ایجاد باوری غلط ، حل مشکلات کشور و رفاه ، پیشرفت و رونق ما در گروی تعامل و حل مشکلات با آمریکا بدانند و این بصیرت بخشی وظیفه هادیان سیاسی سپاه و بسیج است.

دکتر جوانی بصیرت افزایی و روشنگری را یک جهاد مقدس و بالاتر از جهاد قتال نامید وافزود: در این مقطع اولویت ، جهاد فرهنگی است و مقام معظم رهبری چندین بار تاکید کرده اند که دلیل شکست نهضت ها ، ضعف تحلیل و اشتباه محاسباتی در ادامه نهضت است و ایشان می فرمایند که اگر انقلاب ما در نقطه ای شکست بخورد آن نقطه ، زمانی است که ملت ها دچار اشتباه محاسباتی شده اند.

این تحلیل گر سیاسی در تشریح خطای محاسباتی عنوان داشت: خطای محاسباتی همچون سرابی است که جامعه با اتلاف زمان و توان خود از اهداف اصلی دور می شود در صورتی که میتوانست با صرف توان کمتر به مقصد برسد.

جوانی افزود: در سالهای اخیر رهبری مکرر راهکارهای خروج از مشکلات کشور را بیان کرده اند و بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد اقتصادی تاکید کرده اند ولی امید برخی در داخل کشور به ارتباط با غرب و بازکردن درهای کشور به روی محصولات خارجی است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا هیچ تغیری در راهبردهایش نسبت به جمهوری اسلامی نداده گفت : آمریکایی ها پس از 36 سال رویارویی با ایران و شکست در اکثر میدانها ، در اواخر دوره ی ریاست جمهوری بوش پسر به این نتیجه رسیدنت که با سیاست تقابل نمی توان جلوی حرکت رو به جلو ایران و تبدیل شدن آن به یک قدرت فعال منطقه ای و الگو برای کشور های مظلوم را گرفت و به این دلیل تنها راه خروج خود از وضعیت شکست های پیاپی را تبدیل سیاست تقابل و تعامل و یافتن منافع مشترک در جهت عادی سازی رابطه و تقسیم منافع به صورت برد برد با ایران هستند.

دکتر جوانی ادامه داد: آنها با این سیاست به دنبال نفوذ در کشورند ولی هنوز هشدارهای مکرر رهبری در رابطه با خطر نفوذ در جامعه ،تبیین مناسبی نشده است.

این تحلیل گر سیاسی موضوع هسته ای را آغاز این طرح خواند و با اشاره به برخی جریانات و افراد داخلی که حل مشکلات کشور را به توافق گره می زنند اظهار داشت: افرادی در داخل با طرح مشکلات کشور در صورت توافق ، زمینه های داخل را برای رسیدن آمریکا به اهدافش آماده می کنند. واین رفتار با اندیشه های امام واصول انقلاب و قرآنی فاصله دارد.

وی با اشاره به حوادث سال58 و تسخیر لانه جاسوسی ادامه داد: برخی در آن زمان فکر می کردند با قطع رابطه با آمریکا ، انقلاب به دلایل مختلف سیاسی ، اقتصادی و ... فرو خواهد ریخت ولی حضرت امام از این قطع ارتباط استقبال کرد و اعتماد به نصرت الهی بود که انقلاب را در عرصه های سخت مثل جنگ تحمیلی سر بلند و پیروز کرد.

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه دوستی و دشمنی در عرصه های بین المللی همیشگی نیست یاد آور شد: این فرمول در منافع دنیوی است ولی با نگاه به ریشه و منشاء دشمنی غرب و آمریکا با انقلاب اسلامی میبینیم آنها با هویت جمهوری اسلامی دشمنی دارد و با قیام امام وامت ، انقلاب به دنبال دستیابی به یک هویت دینی مستقل با پرچم اسلام است که قدرت های شیطانی دیدند اگر این حرکت پا بگیرد دیگر با آن توان مقابله ندارن پس باید متوجه بود که دشمنی آمریکا با ما بر سر اصول انقلاب است.

سردار جوانی در پایان هدف اشتیاق آمریکا در تعامل با ایران را تبدیل جمهوری اسلامی ایران از یک قدرت فعال منطقه ای و محور جبهه مقاومت و دشمن آمریکا به همراهی منفعل و پذیرای قدرت آمریکا دانست و خاطر نشان کرد: امروز مهمترین مساله در بصیرت افزایی جامعه این است که باید این نکته حساس را بدانیم که با خطای محاسباتی و همراهی با دشمن ، مشکلات ما حل نخواهد شد بلکه دشمن از فشار خارج می شود.

پایان خبر/

ارسال نظرات