ترکاشوند
اسماعیل کوثری در گفتگو با بسیج با تاکید بر لزوم پاسخگویی ظریف به ملت:
کد خبر: ۸۵۷۵۲۹۴
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج روز دوشنبه پس از پایان سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که در حال خروج از سالن مجمع بود به طور اتفاقی با باراک اوباما رئیس جمهور و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روبرو شد و سلام و احوالپرسی کرد و دست داد. البته رسانه های نزدیک به دولت مدعی هستند که دست دادن ظریف و اوباما اتفاقی بوده است. در همین خصوص اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج گفت: آقای ظریف باید به ملت شهید پرور ایران مخصوصا خانواده های شهدا پاسخگو باشد.

وی افزود: کسی که مانند رییس جمهور آمریکا جنایتکار است و در مقابل این همه کشتار مکه هم هیچ عکس العملی نشان نداد اما آقای ظریف در نیویورک مانده است بدون هیچ اساسی؛آیا آقای ظریف مانده تا این دست کارها را انجام دهد.

کوثری در ادامه گفت: قطعا و بدون شک آقای ظریف را به کمیسیون امنیت ملی مجلس احضار می کنیم که درباره دست دادنش با اوباما با این موضوع پاسخگو باشد.

وی افزود: وزیر محترم خارجه قطعا نمیتواند این مساله را به راحتی توجیه کند و این قضیه به هیچ وجه توجیه پذیر نیست.

کوثری درباره ادعای اتفاقی بودن این حادثه خاطر نشان کرد: مگر می شود که این امر اتفاقی باشد؟ یعنی وزیر امور خارجه ایران انقدر بی اراده است که این قضیه اتفاقی صورت بگیرد؟ آقای ظریف حتما باید در مجلس پاسخگو باشد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار