رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشار به شیوع بیماری آنفلوآنزا فوق‌حاد پرندگان در برخی کشورها گفت: برای کنترل این بیماری، ۱۳۰۰ پایش از واحد‌های مرغداری، از شنبه هفته آینده آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۵۳۰۷
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی خلج ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شصتمین سالگرد پرورش مرغ تخمگذار ایران اظهار کرد: برای داشتن صادرات موفق باید محصول بهداشتی و به گونه ای تولید شود که تخم مرغ صادراتی عاری از ویروس سالمونلا باشد.

وی افزود : برای گسترش تجارت این محصول باید صادرات این محصول را از حالت سنتی و پیله وری به سمت علمی و صنعتی شدن سوق داد.

خلج اظهار کرد:  دامپزشکی برای صادرات  تخم مرغ به عراق پروتکل‌هایی را با این کشور به امضا رسانده و صادرات این محصول به عراق در حال انجام است.

وی گفت: با کشورهای فرانسه، چین و استرالیا تعاملاتی انجام شده و قرار است پروتکل های بهداشتی با این کشورها به امضا برسد تا به این کشورها نیز صادر ات داشته باشیم .

خاج افزود : کشورهای یاد شده  عضو اتحادیه گمرکی فدراسیون روسیه هستند که در صورت ورود به بازارهای صادراتی، این کشورها می‌توانند به سایر کشورهای عضو نیز دسترسی پیدا کنند.

وی از شروع فصل سرما و بروز بیماری آنفلوانزا خبر داد و گفت: تولیدکنندگان محتاط و هوشیار عمل کنند تا در صورت بروز هرگونه مورد مشکوک مراتب را به سازمان دامپزشکی و اداره کل مربوطه در استان ها اطلاع دهند.

خلج با بیان اینکه روز گذشته کشور آلمان از درگیری واحدهای تولید خود به بیماری آنفلوانزا پرندگان خبر داد و گفت: علاوه بر این کشور سایر کشورهای دیگر نیز با این بیماری درگیر هستند.

وی گفت: آمریکا از درگیری با بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان 3.3 میلیارد دلار خسارت دیده اما خوشبختانه چندی پیش این مشکل در ایران رخ داد اما میزان خسارت بسیار ناچیز بوده و تنها مرغداری های بومی را درگیر کرد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور از پایش واحدهای مرغداری از شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: در این طرح 325 روستا و1300 واحد مرغداری کشور از ابتدای هفته آینده مورد پایش قرار می گیرد.

ارسال نظرات