مدیرعامل اتحادیه مرغ تخمگذار میهن:
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخمگذار میهن با اشاره به هرج و مرج در جوجه‌ریزی گفت: ظرفیت تولید جوجه در کشور ۵۵ میلیون قطعه است که اگر این ظرفیت فعال شود تولیدات مرغداران ضرر و زیان بیشتری همراه خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۷۵۳۱۱
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، ترکاشوند در مراسم گرامیداشت 60 سال تولید مرغ تخمگذار در کشور گفت: 300 واحد به میزان 20 میلیون قطعه در حال پیگیری برای بهره‌برداری هستند که بخش قابل توجهی از آنها به مرحله بهره‌برداری می‌رسد. 

وی افزود: برای تولید 130 هزار تن تخم مرغ 37.5 میلیون جوجه‌ریزی انجام می شود که 60 درصد این رقم در نیمه ابتدای سال و 40 درصد در نیمه دوم سال اتفاق می‌افتد. 

مدیرعامل اتحادیه مرغ  تخمگذار میهن گفت: ظرفیت تولید جوجه یکروزه در ایران 55 میلیون قطعه است که در صورتی که این ظرفیت فعال شود وضعیت مرغداران با توجه به ضرر و زیانی که می‌دهند بدتر می‌شود. 

ترکاشوند با اشاره به سامانه مدیریت جوجه‌ریزی کشور گفت: براساس راه‌اندازی سامانه مرغداری کشور وضعیت جوجه‌ریزی برآورد و ساماندهی می‌شود اما در این میان ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که باعث شده در مقاطعی میزان جوجه‌ریزی بیشتر از نیاز بازار باشد. عدم هماهنگی مزارع مرغ مادر با تولیدکننده‌ها در جوجه‌ریزی خارج از برنامه باعث شده که وضعیت تولید تخم‌مرغ در کشور ناهماهنگ شود و علی‌رغم فعالیت‌های انجام شده هرج و مرج در این بخش به وجود آید. 

وی یادآور شد: برای تولید پایدار لازم است که تراکنش‌های موجود یکپارچه شده و از ایجاد هرج و مرج در این بخش خودداری کرد که این امر در نهایت به نفع تولیدکنندگان خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مرغداران 850 میلیارد تومان ضرر کردند گفت: در سال 93 به دلیل تولید تخم مرغ مازاد مصرف بازار فعالین این بخش 850 میلیارد تومان ضرر کرده‌اند در حالی که این اتفاق مهم حتی ثبت نشده است.

ارسال نظرات