رییس سازمان غذا و داروی کشور گفت: استانداردهای طبیعی و کنسانتره آبلیمو باید تعریف شده و روی بسته‌بندی‌ها نوشته شود.
کد خبر: ۸۵۷۵۳۵۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، دکتر دیناروند، در یازدهمین همایش کشوری آزمایشگاه‌های کنترل غذا و داروی کشور که در هتل کادوس رشت برگزار شد ضمن ابراز تاسف از درگذشت حجاج بیت الله الحرام در حادثه منا اظهار کرد: حکام سعودی منشأ گروه‌های داعش و تکفیری در منطقه است.

وی با بیان اینکه مشکل امروز جامعه، سوء تغذیه و عدم نگهداری از موادغذایی نیست گفت: بلکه اکنون آلاینده های شیمیایی و بیولوژیک و فلزات سنگین، مشکل اساسی جامعه هستند.

رییس سازمان غذا و داروی کشور با بیان اینکه آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت نقش اساسی در اعتمادسازی حوزه سلامت غذا و دارو دارند، تصریح کرد: با وجود تلاش‌ها، با شرایط ایده‌آل فاصله داریم.

دیناروند از تهیه گزارش سلامت غذا در کشور خبر داد و گفت: این طرح در سال جاری با همکاری مدیران آزمایشگاه‌های غذا و داروی کشور تهیه و ارایه می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه آبلیموهای صنعتی موجود در بازار سمی نیست، تصریح کرد: آبلیموهای صنعتی از مواد شیمیایی تهیه می‌شود، افراد متخلف را به تعزیرات معرفی کردیم و برخورد لازم با متخلفان انجام شده‌است.

رییس سازمان غذا و داروی کشور بر وجود دو نوع استاندارد در مورد آبلیموهای موجود در بازار تاکید کرد و افزود:استانداردهای طبیعی و کنسانتره آبلیمو باید تعریف شده و روی بسته‌بندی‌ها نوشته شود.

ارسال نظرات