رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان شاهرود از شرکت 17 مربی قرآن کریم این شهرستان در دوره سراسری تربیت مربی حفظ قرآن کریم خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۵۳۹۸
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به شرکت 17 مربی قرآن کریم این شهرستان در دوره سراسری تربیت مربی حفظ قرآن کریم بیان داشت: این 17 نفر از خواهرانی می باشند که حافظ 15 جزء تا کل قرآن کریم می باشند و دراین دوره فرصت استفاده از اساتید بنام کشور برای آنان فراهم شده است.

وی هدف از برگزاری این دوره را ارتقاء توان مربیان حفظ قرآن کریم و ارتقاء توان کلاس داری آنان در جهت اجرای هرچه مطلوب ترطرح ملی حفظ قرآن کریم که از تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می باشد عنوان کرد.

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان شاهرود عنوان کرد: به این مربیان که در آزمون پایانی امتیازات لازم را کسب کرده اند؛ از سوی سازمان اوقاف وامور خیریه گواهینامه اعطا می شود وآنان موظفند یک دوره کارآموزی را در جهت برگزاری کلاس های طرح ملی حفظ قرآن کریم طی کنند.

مجیدی این دوره ها را سرمایه گذاری در مقوله قرآنی دانست وابراز امیدواری نمود این اقدامات بتواند به افزایش نحضت حفظ قرآن کریم در سطح شهرستان بیانجامد.

فرزانه خوشکاب حافظ 15 جزء قرآن کریم یکی از شرکت کنندگان در این دوره گفت: با مطلوب خواندن سطح دوره، برگزاری چنین دوره هایی را مفید وموثر دانست.

وی با بیان اینکه یکی از محاسن این دوره استفاده از اساتید برجسته کشوری بوده است افزود: اساتیدی چون استاد مقنی، استاد بنی فاطمی، مهندسی، طباطبایی، حکیمی وقاسمی در این دوره سرفصل های آموزشی چون مقدمات حفظ، چگونگی حفظ، آموزش نغمات، کارگاه عملی ترتیل، روش های تثبیت، مباحثه ومرور محفوظات و همچنین روش های کلاس داری ودادن مشاوره برای حفظ قرآن کریم را تدریس کردند.

1040 قرآن آموز درسطح شهرستان های شاهرود ومیامی در کلاس های طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سال 94 مشغول حفظ قرآن کریم هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها