خبرهای داغ:
مدیرکل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین

شبکه های اجتماعی مجازی باعث سردی خانواده شده است.

مدیرکل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین بیان داشت: شبکه های اجتماعی مجازی باعث سردی شبکه ی واقعی خانواده و گسستگی آن شده است.
کد خبر: ۸۵۷۵۴۱۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
به گزارش خبر گزاری بسیج از قزوین نشست بصیرتی با موضوع آسیب های تلفن های هوشمند و شبکه های مجازی با حضور جمعی از کارکنان بسیجی شهرداری قزوین در نمازخانه شهرداری برگزار گردید.

دکتر طیب ملکی پور از فرهنگیان بسیجی در این مراسم به آسیب های گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: خانواده ها نسبت به مضرات اینگونه وسایل ارتباطی که در حال حاضر هم رادیو تلویزیون روزنامه و دوربین عکاسی و ... محسوب می شود هشدار داد و خواستار توجه بیشتر خانوادها به آن شد.

وی ادامه داد: رسانه های استعماری برای رسیدن به اهداف خود از فن آوری به صورت حساب شده و از تاکتیک و تکنیک های هدفمنداستفاده می کنند تلفن همراه در جهان امروز به شدت در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: تبلور اهداف متنوع و تاثیر گذار جنگ نرم در قالب های متفاوت، زشت و زیبا در معرض دید مردم قرار می گیرد و آن ها فارغ از جایگاه و طبقه ی اجتماعی مخاطب خود قرار می دهد.

استاد ملکی پور افزود: درحاضر شاهد تنوع و گسترش شبکه های اجتماعی به خصوص نرم فزارهای تلفن همراه هستیم که این امر در کنار امکاناتی که در اختیار کاربران فضای مجازی قرار می گیرد،متاسفانه موجب سوء استفاده برخی از بزهکاران از این فضا برای ترویج بی بند و باری شد است.

وی اضافه کرد: شبکه های اجتماعی مجازی در خانواده های سنتی و امروزی ما بسیار پر رنگ و پرفرو وارد شده و به عنوان معلم همراه و دوست همیشگی نقش آفرینی می کند.

مدیرکل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین تصریح کرد: شبکه های اجتماعی مجازی باعث سردی شبکه ی واقعی خانواده و گسستگی آن شده و به صورت غیر مستقیم با نفوذ در ابعاد مختلف زندگی درس های ناصواب را برای زوج جوان به ارمغان می آورد.حریم شکنی،در نوردیدن قالب ها و سنت های گذشته و ایجاد شک و تردید در باورها،اعتقادات و ارزش ها از معایب شبکه های اجتماعی مجازی است صدمات فراوانی به خانواده ها وارد نموده است.

وی در پایان چند از آسیب های جدی شبکه های اجتماعی برشمرد:اعتیاد آور بودن، ایجاد اختلال در روابط خانوادگی، ایجاد روابط نامناسب اخلاقی ،خروج از دنیای واقعی به سراب تخیلات، ورود بی اجازه به حریم خصوصی اشخاص مختلف.

 

1007/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار