معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پیش بینی ما بر این است که امسال 6 هزار دانش آموز به راهیان نور دریایی اعزام شوند.
کد خبر: ۸۵۷۵۴۳۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹

سیروس فتحی امرزو در گفت وگو با خبرنگار بسیج از بوشهر، اظهار کرد: یکی از مباحثی که در بحث آموزش و پرورش است شناخت شهدای دانش آموز به دانش آموزان در مدارس است که در حال انجام آن هستیم.

فتحی ادامه داد: تالیف کتابهای زندگی نامه شهدای دانش آموز استان که کار تالیف کتاب شهدای دانش آموز جنوب استان شهرستانهای جم، عسلویه، دیر و کنگان بردخون پایان رسیده و همایش آن را نیز برگزار کردیم.

وی بیان کرد: چهار تا پنج مجموعه به معرفی شهدای دانش آموز می پردازد و 471 شهید دانش آموز را به دانش آموزان معرفی می کند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر اینکه شهدا نقش الگویی در زندگی دانش آموزان ما ایفا می کنند، افزود: راهیان نور امسال کلید آغاز آن در 11 مهرماه در استان بوشهر در زادگاه شهید نادر مهدوی زده می شود ضمن اینکه همزمان با این برنامه در استان که به عنوان افتتاح راهیان نور کشوری است در سراسر کشور نیز آغاز می شود.

فتحی خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر راهیان نور زمینی اعزام به مناطق جنوب راهیان نور دریایی برای دانش آموزان پیش بینی شده که دانش آموزان به جزیره خارک می روند و در 11 مهرماه 150 نفر دانش آموز از شهرستان گناوه به اردوی راهیان نور دریایی اعزام می شوند که علاوه بر نقش رزمندگان در دفاع مقدس با ایثارگری مردم و مقاومت آنها و رزمندگان جزیره خارگ نیز آشنا می شوند.

وی تصریح کرد: پیش بینی ما برای راهیان نور دریایی 6 هزار دانش آموز است که علاوه بر دانش آموزان، روحانی، راوی و مدیر و معاونین مدارس و واحدهای آموزش و پرورش نیز دانش آموزان را در این اردوها همراهی می کنند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آشنایی با شهدای دانش آموز استان در طول سفرهای راهیان نور در قالب بسته های فرهنگی و کتابچه هایی به دانش آموزان ارائه میشود.

فتحی ادامه داد: برای معرفی و شناخت بیشتر شهید نادر مهدوی شهید شاخص سال یکی از اولویتهای برنامه ما در سال جاری برای دانش آموزان است که انشاءالله مسابقات انشاءنویسی، مقاله نویسی و دیگر برنامه های فرهنگی را برای معرفی بیشتر شهید مهدوی در برنامه ریزی داریم که در طول سال و به صورت مستمر هماهنگی کنیم که به زودی در مهرماه فراخوان و اطلاع رسانی در سطح استان و شهرستانها انجام می دهیم.

وی اضافه کرد: پیش بینی برنامه های مانند برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در مدارس استان و شهرستانها و مناطق دیگر برنامه های ما جهت شناخت دانش آموزان و فرهنگیان که بدنبال آن هستیم.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: لازم به ذکر است سال گذشته کتاب شهدای فرهنگی استان را که شرح زندگی و وصیت نامه 111 شهید فرهنگی استان بود به صورت گسترده منتشر کردیم.

فتحی اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش در تبین ارزشهای آن دوران برای دانش آموزان در برهه کنونی یکی از نهادهای موثری است که می تواند در شناخت و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و نقش شهدا در حفظ ارزشهای اسلام و انقلاب نقش آفرین باشند از کتابهای درسی ما گرفته که با نگاه متمرکز چاپ و توزیع می شوند که بخشی از این کتابها به شناخت شهدا اختصاص دارد ما می توانیم در مجموعه استانی نیز برنامه های برای تحقق این کار در آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی گفت: معلمان به عنوان یک عنصر موثر در این فرآیند می توانند در انتقال این فرهنگ تاثیر گذار باشند و قطعا در این میان نقش پیش کسوتان فرهنگی و همچنین فرهنگیانی که در آن سالهای دفاع مقدس را تجربه کرده اند در این میان پررنگ تر و موثر تر است و بخشی از این اهداف را در اردوهای راهیان نور همایشها ومناسبتها و برنامه های خاصدر مواردی و مراکز آموزش و پرورش دنبال می کنیم.

فتحی تصریح کرد: عوامل متعددی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت موثر هستند. انتظار ما از خانواده و اولیا دانش آموزان این است که زمینه شناخت ارزشهای دفاع مقدس را در کنار آموزش و پرورش رسمی دنبال کنند همچنینی دیگر نهادهای اجتماعی هم میتوانند در کنار آموزش و پرورش در ترویج این فرهنگ حضور داشته باشند ما می توانیم شاهد ماندگاری و اثر گذاری بیشتر این فرهنگ برای نوجوانان و جوانان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها