نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که برنو به عنوان نماد غیرت باید همیشه زنده بماند، افزود: اگر همراه با غیرت، اصلی به نام بصیرت وجود داشته باشد برنو هم برای همیشه زنده خواهد ماند.
کد خبر: ۸۵۷۵۴۳۱
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱

به گزارش بسیج عصر امروز و با حضور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از ایلات و طوایف مختلف، اولین همایش «شیر مردل برنو و دس ولایت» به همت ناحیه مقاومت عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این همایش آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته دفاع مقدس با یادی از شهدای عشایر استان در دوران هشت ساله دفاع مقدس اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد استانی است که عشایر آن چه در مبارزات قبل از پیروزی انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس و ادوار دیگر برای نظام و ولایت از جان مایه گذاشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد سپس با توصیفی از شمشیر به عنوان نماد جنگ در دوران صدر اسلام تصریح کرد: توصیف حضرت امیرالمؤمنین(ع) از یاران خود چنین بود که این‌ها سیوفشان بر  بصائرشان است.

ملک‌حسینی در ادامه گفت: شمشیر مؤمنان بر دوش بصیرت آن‌هاست، اما برعکش شمشیر گروهک تروریستی داعش بر دوش جهالت، شمشیر صدام که بر دوش زیاده‌خواهی بود و شمشیر آل‌سعود که بر دوش خباثت و لئامت آنان است.

این استاد برجسته حوزه‌های علمیه در خصوص سلاح عشایر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تفنگ برنو نماد دفاع و غیرت در میان قوم لر است، تصریح کرد: برنو به مثابه یک تفنگ نیست چرا که در دنیای امروزی اسلحه‌های مدرن‌تری هر روزه وارد چرخه می‌شوند اما آن چیزی که برنو را ماندگار کرده همان موضوع غیرت است.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که برنو به عنوان نماد غیرت باید همیشه زنده بماند، افزود: اگر همراه با غیرت، اصلی به نام بصیرت وجود داشته باشد برنو هم برای همیشه زنده خواهد ماند.

ملک‌حسینی با تصریح این نکته که اگر از تفنگ بر اساس عقده‌ها و نفرت‌ها استفاده شود تبدیل به آلتی برای بدبختی و آوارگی می‌شود، افزود: اگر از عشایر با عنوان نماد غیرت یاد کنیم و آن را با تعصبات قبیله‌ای دو مقوله جداگانه بدانیم از شمشیری که بر دوش دارند یعنی تفنگ برنو تنها در خط ولایت استفاده می‌کنند.

وی با بیان جملاتی از امام راحل در ارتباط با عشایر گفت: امام آن‌ها را ذخایر انقلاب می‌داند و همین وظیفه عشایر را سنگین می‌کند.

این استاد حوزه با تأکید بر اینکه جنگ و دعوا در روح عشایر نیست، خاطرنشان کرد: همین روح لطیف و با غیرت، عشایر را ماندگار کرده است.

وی با تذکر به مسئولان مرتبط با عشایر که لازم است آموزش‌های لازم را به آن‌ها در زمینه‌های مختلف بدهند، افزود: باید دانشگاه‌ها، امور عشایر و سایر دستگاه‌های مرتبط در خصوص ارائه آموزش‌های لازم به این قشر کوشا باشند.

ملک‌حسینی به پیروزی‌های مردم سوریه و یمن و عراق اشاره کرد و گفت: وقتی جیش‌ الشعبی به میدان آمد تروریست‌ها عقب‌نشینی کرده و هر روز نسبت به قبل تضعیف می‌شوند.

وی، جیش‌الشعبی را در کشورهای عربی نمونه‌ای از عشایر برنو به دست در ایران نامید که اکنون با الگو گرفتن از ایران اسلامی در حال عقب راندن داعش از بلاد اسلامی هستند.

ارسال نظرات