خبرهای داغ:
زهرا نصیری
رئیس حوزه هنری کشور دراصفهان تاکید کرد:
گاهی توفیقات هنری در پرتو فعالیت گروهی حاصل می شود و در این بین هنرهایی همچون تئاتر و سینما از اهمیت ویژه ای برخوردارند.
کد خبر: ۸۵۷۵۵۲۲
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،رئیس حوزه هنری گفت: چهارمین دوره جشنواره تولیدات در كنار تمامی پیامهای خود پیام دیگری دارد و آن اینكه چرخه تولید در حوزه هنری راه افتاده است؛ این در حالی است كه در كشور مركزی را سراغ نداریم كه اثر هنری در این فرصت تولید پیدا كند.

محسن مومنی شریف؛ درمراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری كه عصر سه شنبه 7 مهر در فرهنگسرای سعدی اصفهان برگزار شد گفت: در روزهایی قرار داریم كه برای ما مسلمانان عید است اما كماكان تلخ است و خدا لعنت كند كسانی كه عامل این فاجعه هستند.

 وی ادامه داد: خرسندم این جشنواره با توجه به شعار «یك گام به بیش» برگزار شد، اصفهان مهد هنرمندانی با آثار ماندگار است و از هر كجای جهان كه آثار این هنرمندان را تماشا می‌كنند مورد تحسین قرار میدهند بنابراین هنرمندان جوان كه میخواهند ماندگار باشند در اصفهان این فرصت را دارند كه به این امر بیاندیشند.

وی گفت: چهارمین دوره جشنواره تولیدات در كنار تمامی پیامهای خود پیام دیگری دارد و آن اینكه چرخه تولید در حوزه هنری راه افتاده است و این در حالی است كه در كشور سراغ نداریم مركزی را كه اثر هنری در آن فرصت تولید پیدا كند.

مومنی شریف با تأكید بر اینكه هدف اصلی تولیدات هنری رساندن آثار به دست مخاطبان است تصریح كرد: شعار «یك گام به بیش» زمانی عملی خواهد شد كه آثار به دست مخاطب برسد و مخاطب آثار را ببیند كه این امر مستلزم اتفاقاتی است كه موانع پیش رو را از سر راه برداریم.

وی ادامه داد: یكی از مهمترین این مسائل فراهم آوردن زیرساخت های لازم برای جذب مخاطب در سطح وسیع است كه خوشبختانه حوزه هنری تا حدی به این امر مبادرت ورزیده است.

رئیس حوزه هنری با اشاره به اینكه هر چه قدر آثار ما نسبت به وظایف ما نزدیك‌تر باشد مخاطب بیشتری خواهیم داشت تصریح كرد: آن زمان كه آثار به دست مخاطب رسید و تبدیل به محصول شد به ابن نقطه رسیده‌ایم كه نباید نسبت به ایشان بی‌اعتنا بود چرا كه پیغمبران ما در راه توجه به مخاطبان خود به رسالت رسیدند و در این مسیر همه سختی ها را تحمل كرده اند.

وی با اشاره به اینكه باید تأكید بیشتری بر روی شناسایی نیازمندی‌های مخاطبان شود افزود: هنرمندانی كه امروز از راه هنر ارتزاق می كنند باید بدانند كه اثری هنری دارای چهار مؤلفه مخاطب، محتوا، زبان و قالب هنری است و باید برای پرداخت بهتر به این مؤلفه‌ها اطلاعات دقیقی نسبت به مخاطبان داشته باشند.

مومنی شریف گفت: گاهی توفیقات هنری در پرتو فعالیت گروهی حاصل می شود و در این بین هنرهایی همچون تئاتر و سینما از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

وی گفت: باید بیش از پیش از پژوهش های كاربردی به ویژه در خصوص مخاطب‌شناسی بهره بریم چرا كه هر كار هنری كه مبتنی بر پژوهش باشد قابل تأمل و ماندگار است و در پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی نگاه به این مهم باید در سطح استانها مورد توجه قرار گیرد.

این گزارش حاكی است در پایان این مراسم كه با حضور محسن مؤمنی شریف؛ رئیس حوزه هنری، محمد حمزه زاده؛ رئیس سازمان سینمایی سوره و فاضل نظری؛ معاون هنری حوزه هنری و جمعی از هنرمندان و مسئولان مراكز استانی حوزه هنری برگزارشد، نمایشگاه آثار و تولیدات هنرهای تجسمی و هنرهای تصویری نیز در حاشیه این مراسم افتتاح شد.

انتهای پیام/63055/

ارسال نظرات
پر بیننده ها