حجه الاسلام امامی در مراسم یادواره شهدای نجف آباد:
حجه الاسلام امامی در مراسم یادواره شهدای نجف آباد در مسجد جامع مطالبی در خصوص انگیزه شهادت ایراد فرمود.
کد خبر: ۸۵۷۵۶۱۶
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجه الاسلام امامی در این مراسم گفت: امام صادق(ع) می فرمایند: مسلمان، مؤمن باید آگاه به زمان خود باشد.

بیانات مقام معظم رهبری بهترین تحلیل را به ما می دهند به عنوان نمونه قبل از اینکه این تخلفات مالی صورت بگیرد ایشان ضعف سیستم مالی را به مسئولان تذکر داده بودند.

شهید صیاد شیرازی سخنان مقام معظم رهبری را همیشه یادداشت می کرد، فردی به ایشان گفت: چرا صحبتهای ایشان را یادداشت می کنید بعداً فیلم یا صوتشان را گوش کنید، گفت: مقام معظم رهبری فرمانده من هستند در بین راه صحبتهای ایشان را مطالعه می کنم، روی آنها فکر می کنم.

مقام معظم رهبری در مورد شهدا گفتند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست. چرا؟چون این کار یک کار فرهنگی است، مقابله با جنگ نرم است. از خیلی سختیها باید گذشت تا این کار محقق شود.

امیر المؤمنین(ع)می فرمایند: «اگر شما بخوابید دشمن نمی خوابد». به فرموده قرآن دشمنان راضی نمی شوند مگر اینکه ما از دینمان دست بکشیم. حالا چطور باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم؟ همین یادواره های شهدا، خواندن وصیت نامه و خاطره های  شهدا.

این کارشناس مذهبی در خصوص انگیزه شهدا برای شهادت افزود: اولین انگیزه برای شهادت، دفاع از اسلام و قرآن بیان شده است.

 امروز دشمن در خانه های ما نفوذ کرده است، امروز با دین حداقلی نمی توان به جنگ دشمن رفت، مثلاً امروز بحث حج را مطرح می کنند می گویند حج نروید، بروید، به فقرا رسیدگی کنید. اتفاقاً وهابیت هم همین را می خواهد، ما نباید حج را تعطیل کنیم.

حجه الاسلام امامی در ادامه دومین انگیزه شهدا را این چنین مطرح کرد: دومین انگیزه شهدا برای شهادت اطاعت از ولی امر زمان بوده است. الان شعار ما این است که «رهبر اگر فرمان دهد جان را فدایش می کنیم» امروز جنگ نظامی نیست، مقام معظم رهبری می فرمایند: امروز جنگ، جنگ اقتصادی است، جنگ، جنگ فرهنگی است. چقدر ما با خریدن کالاهای ایرانی از تولید داخل حمایت می کنیم؟ امروز به فرمودة مقام معظم رهبری جهاد، جهاد علمی است.

سرانه مطالعه در ایران خیلی پایین است. چقدر ما توانایی پاسخ به شبهات اعتقادی که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مطرح می شود را داریم. تعابیر آقا در خصوص جنگ فرهنگی دشمن لرزه بر اندام انسان می اندازد: تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، قتل عام فرهنگی و ... . سومین انگیزة شهدا برای شهادت دفاع از وطن مطرح شده است.

لازم به ذکر است یادواره شهدای نجف آباد به مدت سه شب می باشد و از سه شب مورخ 7/7/94 شروع شده و تا روز پنج شنبه 9/7/94 ادامه دارد.

برگزاری نمایشگاه تصاویر دفاع مقدس و نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه های یادواره می باشد.

 

ارسال نظرات