زائر راهیان نور مالزیایی گفت: همیشه دوست داشتم با چشمان خودم آثار جنگ ایران و عراق را ببینم و چرایی انتخابم از دیدن آن مقدمه بودن این جنگ در به راه افتادن موج بیداری اسلامی در منطقه بود.
کد خبر: ۸۵۷۵۶۲۹
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،به نقل از کوله بار،سید امین ثقاقه, دانشجوی 27 ساله دانشگاه اقتصاد مالزی در جریان سفرش به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس درباره هدفش از سفر به این مناطق به خبرنگار کوله بار گفت: هدفم از آمدن به این مناطق این بود که با چشم خودم آثار جنگ ایران و عراق را ببینم و اینکه چرا جنگ ایران و عراق را انتخاب کردیم این بود که این جنگ مقدمه بیداری اسلامی است.

 

وی ادامه داد: در جنگ عراق و ایران مستکبرین قدرت اسلام را درک کردند و قبل از این جنگ هشت ساله آمریکا و اسرائیل مسلمانان را در پایین ترین سطح نگاه می کردند ولی دفاع مقدس ایران که توسط مردم با ایمان صورت گرفت سبب اوج گرفتن اسلام و بالا رفتن آن شد و دشمنان تازه قدرت اسلام را درک کردند.

 

ثقاقه گفت: عموم مردم مالزی به خاطر تبلیغ غلط دشمنان در اخبار محلی فکر می کنند که ایران کشوری تروریست است در حالیکه آمریکا و صهیونیست یکی هستند و هدف آنها نابودی کشورهای اسلامی و از بین بردن سنی ها است.

 

وی تاکید کرد:باید گفت که نقش آمریکا در جنگ تحمیلی ایران فراموش شدنی نیست.

 

این دانشجوی مالزیایی اضافه کرد: این یک نظر اشتباه است در حالیکه اگر درست نگاه کنیم می بینیم که ایران به فلسطین کمک می کند و اگر ایران هدفش نابودی سنی ها بود به مجاهدین فلسطینی که سنی هستند کمک نمی کرد. ما شاهد آن هستیم که ایران به سوریه، یمن،عراق، لبنان، افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی کمک می کند و این نشان دهنده این است که ایران به مذهب کشورها نگاه نمی کند. ایران اول به عدالت و دوم به حقوق بشر نگاه می کند و به خاطر این دو چیز است که به کشورهای دیگر کمک می کند.

 

وی گفت: وقتی که به ایران آمدم دیدم که مردم ایران مردمی اسلامی هستند و احترام خاصی به اهل بیت پیامبر(ص) قائل هستند. در قم و تهران و خرمشهر و اهواز شاهد آن بودم که به نوادگان پیامبر احترام می کنند و شهدای جنگ تحمیلی شان را تکریم می کنند این است که شهدایشان به خاطر اسلام جنگیدند و این برابر کلام خداست که می گوید که کسانی که شعائر الله قوانین اسلامی را تعظیم می کنند نشان می دهد که در دلشان تقوا است و این برخلاف تبلیغات دشمنان است و اینکه می گویند مردم ایران گمنام و ضد اسلام هستند حقیقت ندارند. مردم ایران در دلشان تقوا است و اسلام را به عنوان دین برتر قبول دارند.

 

ثقاقه در خصوص ارتباط اهل تشیع و تسنن در ایران گفت: در ایران مشکلی ارتباطی بین شیعیان و سنی ها وجود ندارد و ما شاهد این موضوع بودیم که سنی ها حتی در شهرهای شیعه نشین هم مسجد خودشان را داشتند و حتی اقلیت های مذهبی دیگر هم هیچ مشکلی نداشتند. من کلیسای مسیحیان را کنار مسجد در شهر آبادان دیدم و این نشان می دهد که مردم با هر اعتقاد و با هر دینی از آزادی برخودار هستند و به راحتی به آیین های مذهبی خود می پردازند.

 

این دانشجوی ۲۷ ساله مالزیایی ادامه داد: درس مهمی که در این جنگ هشت ساله وجود داشت این بود که ما باید بصیرت خودمان را بالا ببریم چرا که اگر ما بصیرت نداشته باشیم نمی توانیم حق و باطل را از هم تشخیص دهیم و دشمن از ما سوء استفاده می کند خصوصا در آخرالزمان که به ما گفتند زمان فتنه است و باید بصیر باشیم چون فتنه ها از شدت بیشتری برخوردار هستند و یکی از راه های رسیدن به بصیرت، پیوستن به دفاع مقدس است. در حالی که ما شاهد هجمه های عظیم دشمن هستیم.

 

وی همچنین در توصیه هایی به جوانان ایرانی تاکید کرد: من از مردم ایران می خواهم که پشتیبان رهبر خود باشند و این رهبری است که می تواند شما را در راه حق نگه دارد و ثابت قدم کند. شما باید به کشورتان افتخار کنید که یک رهبر آگاه شجاع مخلص و با جهان بینی بالا دارید و باید این رهبر را حفظ کنید و در دفاع از اسلام صبور باشید تا انشاالله به کمک خدا ایران موفق تر از همیشه  باشد و تشکر می کنم از دوستانی که این فرصت طلایی را برای ما فراهم کردند تا این درس مهم بزرگ را به ما یاد دادند. این درسی نیست که در هیچ مدرسه و دانشگاهی در ایران یاد بدهند و فقط اینجا بود که توانستیم این درس را فرابگیریم و از خدا می خواهم بار دیگر قسمتم شود تا در این مناطق حضور داشته باشم.‎

 

انتهای پیام/ ف
ارسال نظرات