یادداشت یک خبرنگار حوزه دفاع مقدس:
یک خبرنگار حوزه دفاع مقدس در یادداشتی به مناسبت هفته دفاع مقدس نوشت: هشت سال دفاع مقدس به پایان رسیده است اما واقعیت این است که جنگ هنوز ادامه دارد و تموم شدنی نیست و در این جنگ، هدف اعتقادات و فرهنگ ایرانی است.
کد خبر: ۸۵۷۵۶۳۱
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
 به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،به نقل از کوله بار،مهناز عباسیان خبرنگار روزنامه همشهری محله 19 در یادداشتی به مناسبت هفته دفاع مقدس نوشت:  هفته دفاع مقدس با نسیم یاد و خاطره شهیدان در کوچه و خیابان های شهر  پیچیده است تا بار دیگر حماسه آفرینی مردان تاریخ ایران را ورق بزند. بی‌تردید حماسه دفاع مقدس یکی از واژه‌های کم نظیر حیات مردم ایران بوده که در ثمره آن بزرگی و بزرگواری، شجاعت و صلابت، عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی متبلور و سند سرافرازی نظام اسلامی شده است.

هفته دفاع مقدس فرصت بسیار گران بهایی برای بازشناسی حماسه عظیم از ایثار و شهادت‌طلبی است. اما اینک با گذشت 35 سال از آغاز جنگ تحمیلی و ایستادگی این ملت، باید اعتراف کرد که جنگ تمام نشده و فقط شکل ظاهری آن تغییر کرده است. دشمنان اسلام و ایران بعد از شکست در 8 سال دفاع مقدس، سال هاست که کمر به  تهاجم در فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی و اسلامی زده اند. زیرا دریافته اند که بزرگترین محرک رزمنده های دفاع مقدس هویت ایرانی- اسلامی و اعتقادات آنها بود.

از این ر و تمام تلاش خود را می کنند تا این هویت را از جوانان ما دور کنند. دشمن بر خلاف 8 سال دفاع مقدس با توپ و تانک و جان مردم کاری ندارد و این بار هدفش باورها و اعتقادات این ملت است.

در این جنگ از انواع حربه ها و پیشرفته ترین فناوری های جهان استفاده می کند تا جوان ایرانی را نسبت به کشور و دین خود بی هویت و بی تفاوت کند. متاسفانه و صد افسوس تا حدودی در این جنگ خوب پیش رفته است اما باید هوشیار باشیم و هم چون سال های دفاع مقدس، مقابل این جنگ هم بایستیم.

بهترین سنگر برای مقابله با این جنگ،سنگر"مساجد" است. به همین دلیل است که امام خمینی(ره) بارها  فرمود: " مساجد سنگر اند؛سنگرها را حفظ کنید."  اگر این سنگر ها خالی بمانند دشمن به راحتی به تجاوز های خود ادامه خواهد داد. بیایید این بار برای پر کردن این سنگر ها منتظر سیاست گذاری های کلان و برنامه های مسئولان نباشیم. بلکه از خانواده خود شروع کنیم و رفتن به مسجد را یک عادت و رسم خوشایند در خانه تبدیل کنیم. یادمان نرود، مسجد محله های ما، همان جایی اند که شهدا در آن هم پیمان شدند و به سوی سنگرهای سرخ جبهه شتافتند. یادمان نرود همین مساجد بودند که برای کمک به رزمنده ها و پشیتبانی جنگ، جایگاه امنی شده بودند. پس چرا این روزها مساجد محله این قدر خلوت و ساکت مانده اند..

انتهای پیام/
ارسال نظرات