دبير ستاد مبشر غدير شهرداري يزد از برگزاري نخستين دوره جشنواره شكوفه‌هاي غدير در يزد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۵۶۵۱
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از عصر فرهنگ: محمدرضا دشتي اظهار داشت: به منظور ترويج فرهنگ انتخاب نام مناسب براي فرزندان و تشويق والدين به انتخاب نام براي فرزندان خود از ميان اسامي ائمه اطهار(ع)، طرح جشنواره شكوفه‌هاي غدير براي نخستين بار در يزد اجرا مي‌شود.

وي افزود: بر اساس اين طرح كه با همكاري بانك قرض‌الحسنه رسالت اجرا مي‌شود، والديني كه فرزند آنها در اهه امامت و ولايت متولد شود و نام پنج تن آل عبا عليهم‌السلام براي آنها انتخاب شود، از مزاياي طرح شكوفه‌هاي غدير بهره‌مند خواهند شد.

وي تصريح كرد: بر اساس اين طرح، تمام والديني كه كودكان آنها از اول تا دهم مهرماه سال جاري مصادف با دهه امامت و ولايت متولد شوند و نام اصحاب كساء (محمد، علي، فاطمه، حسن و حسين) براي آنها انتخاب شود، يك بسته فرهنگي همراه با افتتاح حساب بانكي به عنوان هديه دريافت خواهند كرد.

رئيس سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري يزد ادامه داد: نوزاداني كه در اين ايام براي آنها افتتاح حساب انجام شود، در قرعه كشي شركت داده شده و 14 فقره وام قرض‌الحسنه 50 ميليون ريالي از سوي صندوق قرض‌الحسنه رسالت به آنها تعلق مي‌گيرد.

دشتي خاطرنشان كرد: اين طرح هم‌اكنون در 10 بيمارستان شهر يزد در حال اجرا است و خانواده‌ها مي‌توانند با دريافت كارت ويژه ستاد مبشر غدير از كادر بخش زنان و زايمان بيمارستان‌ها، نام و نام خانوادگي نوزاد خود به همراه نام پدر و كدملي را به سامانه 3000611212 ارسال كنند.

دبير ستاد مبشر غدير با بيان اينكه طرح جشنواره شكوفه‌هاي غدير به امسال ختم نمي‌شود، تصريح كرد: در ايام دهه ولايت و امامت سال آينده نيز از تمامي كه كودكان شهر يزد كه در اين ايام متولد شده و نام آنها مزين به نام پنج تن آل عبا باشد، دعوت مي‌شود تا به همراه والدين خود در جشن تولدي كه از سوي ستاد مبشر غدير براي آنها برپا مي‌شود، شركت كنند.

وي يادآور شد: بر اساس آمار دريافت شده از ثبت احوال استان يزد، سال گذشته در اين ايام در شهر يزد حدود 100 نوزاد متولد شده‌اند و به نظر مي‌رسد امسال نيز حدود 110 نوزاد تازه متولد شده امكان شركت در اين طرح را داشته باشند.

گفتني است؛ امسال از سوي ستاد مبشر غدير شهرداري يزد، بيش از 23 عنوان برنامه در ايام دهه امامت و ولايت اجرا خواهد شد.

 

ارسال نظرات