همکاری بسیج سازندگی البرز با اداره کل منابع طبیعی در اجرای طرح ملی ترسیب کربن انجام شد.
کد خبر: ۸۵۷۵۶۶۳
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،  نادر صفی پور مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : همکاری بسیج سازندگی البرز با اداره کل منابع طبیعی در اجرای طرح ملی ترسیب کربن با هدف کاهش اثرات گازهای گلخانه ای آغاز شد.
صفی پور در تشریح طرح ترسیب کربن گفت : این طرح به صورت پروژه بین المللی از طرف سازمان ملل با هدف کاهش اثرات گلخانه ای و جلوگیری از افزایش دمای کره زمین در حال پیگیری میباشد.
وی افزود : در کشور ما نیز این طرح توسط سازمان جنگلهای ایران و در استان ها از طریق اداره کل منابع طبیعی در حال پیگیری و اجرا می باشد.
صفی پور در خصوص نقش بسیج سازندگی در اجرای موفق پروژه عنوان کرد : گام اول شناسایی وضعیت عمومی روستاها بویژه مناطق بیابانی اشتهارد و نظرآباد بلحاظ اجرای موفق طرح می باشد در مرحله بعدی برنامه ریزی و ایجاد فعالیت های توسعه ای با همکاری مردم در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد : در گام سوم برنامه ریزی مشارکتی توسعه ای روستا در سه سطح دولتی، خصوصی و مردم از طریق هماکاری های بین دستگاهی در دستورکار قرار خواهد گرفت.
صفی پور به کاشت گیاهان سازگار با محیط به عنوان فاز اجرایی پروژه اشاره نموده و افزود : همزمان با آن، آموزش و راه اندازی مشاغل خانگی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در اجرای موفق این طرح خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها