نسل امروزی با نسل زمان ما فرق دارد و وظیفه مسئولین آموزش و پرورش تبیین ارزش های دفاع مقدس برای دانش آموزان است
کد خبر: ۸۵۷۵۶۷۹
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

در هشتمین روز از هفته دفاع مقدس مسئولین و کارکنان آموزش و پرورش ناحیه یک ضمن بازدید از نمایشگاه فرهنگی رزمی خیبر در غرفه خبرگزاری بسیج نیز حضور یافتند .

علی ورودی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل ضمن گرامی داشت و تبریک هفته دفاع مقدس به خبرنگار ما گفت: آموزش و پرورش در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 36000 شهید دانش آموز 5000 شهید فرهنگی به انقلاب تقدیم کرد و در زمان جنگ یکی از ارکان مهم پیروزی انقلاب اگر اولی درایت رهبری بود دومی را می توان اطاعت و گوش به فرمان بودن معلمان و دانش آموزان دانست و همین که بیشترین شهدای جنگ را دانش آموزان و معلمان تشکیل دادند گواه این موضوع است.

وی در ادامه گفت: نسل امروزی با نسل زمان ما فرق دارد و وظیفه مسئولین آموزش و پرورش تبیین ارزش های دفاع مقدس برای دانش آموزان است، شهدایی مثل بالازاده ها در مقابل حمله دشمن تحمل نکردند و کلاس درس را به قصد دفاع از وطن ترک کردند و اکنون وظیفه ماست که راه آنان را با قدرت و قوت اولیه ادامه دهیم .

در ادامه این گفتگو ولی کریمی ، مسئول امور فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه یک گفت : درآن دوران فرهنگ جبهه های مقدس جدا از فرهنگ عمومی جامعه نبود و خود جبهه ها نیز یکی از منابع غنی فرهنگ سازی محسوب می شد و وصایای شهدا هنوز هم به عنوان یک فرهنگ غنی و بکر مورد توجه است که جامع اسلامی ما را تا به امروز نیز تحت تأثیر خود قرار داده است .

فرماندار سابق شهرستان پارس آباد در ادامه به دو مورد از فرهنگ سازی دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : در آن زمان هیچ رزمنده ای نماز خود را به صورت فرادا نمی خواند و یا در بحث حجاب اسیر 16 ساله ما تا وقتی که مجری زن شبکه فرانسوی حجاب به سر نکرد با وی مصاحبه نکرد و باز خوردی که این عمل وی داشت در سطح جهانی بود .

در آخر این مصاحبه ، محمد حسن زاده ، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل نیز در سخنان کوتاهی به مضرات شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت : فضای مجازی مخرب افکار و ضایع کننده اوقات جوانان شده است و نیاز مبرم به رنامه ریزی دارد تا از این شبکه ها در راستای صحیح آن استفاده کنیم و آگاهی بخشی بهتر و بیشتر می تواند مقدمه ای برای جلوگیری از تخریب و ترویج فرهنگ استفاده صحیح از این فناوری ها باشد .


ارسال نظرات