رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه ما سالیانه 200 هزار تن ضایعات خرما در کشور داریم اظهار داشت: هنگامی که محصول به بار می نشیند و در بازار عرضه می شود، آن زمان مشکل مشتری مداری برای خرما ایجاد می شود.
کد خبر: ۸۵۷۵۷۶۰
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، سردار  محمد رضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در همایش خرما و صنایع تبدیلی که با حضور 110 نماینده فعال در عرصه خرما برگزار شد با بیان اینکه فاجعه منا مصیبتی بود که شهادت جمع کثیری از حجاج را رقم زد اظهار داشت: سرمنشا آل سعود و سایر شعب تکفیری آمریکاست و این کشور مارهای خیانت و جنایت را توامان در آستین خود پرورش می دهد؛

وی با بیان اینکه ایران کشوری دارای الگوی اسلامی است افزود: برای رهایی از گرفتاری های شیطانی باید فرمان اقتصاد مقاومتی رهبری را اجرا کنیم؛ فرمانی که به عنوان اندیشه ای نو در عرصه اقتصاد نه تنها مورد پسند نخبگان داخلی است که نخبگان خارجی را در گستره هیمنه اش شگفت زده کرده است.

سردار نقدی تصریح کرد: ما می توانیم این نظریه اقتصاد مقاومتی را به عنوان الگویی شاخص مورد استفاده قرار دهیم هر چند بخش اعظم سیاست رایج ما بر خلاف سیاست اقتصاد مقاومتی است که باید تجدید نظر شود.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی، "شناسایی ظرفیت ها و بهره برداری بهینه" مطرح است و با ایجاد شرایط علمی می توانیم تولیداتی در حد متوسط جهانی داشته باشیم و قبل از تزرریق پول کیفیت محصول داخلی را بالا ببریم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه ما سالیانه 200 هزار تن ضایعات خرما در کشور داریم اظهار داشت: هنگامی که محصول به بار می نشیند و در بازار عرضه می شود، آن زمان مشکل مشتری مداری برای خرما ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه با بهبود دانش کشاورزی از 4 میلیون و ششصد هزار تن برداشت خرما به متوسط جهانی شش میلیون و هشتصد هزار تن خواهیم رسید گفت:ما یک ظرفیت خالی 30 درصدی داریم و باید تلاش خود را چند برابر کنیم تا به متوسط دنیا برسیم.

سردار نقدی در ادامه با بیان اینکه خرما کار نمونه سالانه 6 تا 8 تن در هکتار تولید می کند عنوان کرد: در شرایط کنونی به کاهش ضایعات و بسته بندی خوب و همچنین فعال سازی بحث صنایع یا تولیدات جانبی کمتر توجه می شود.

وی در پایان با بیان اینکه ما باید بین خود خرما کاران و صنعتگران تشکلی ملی داشته باشیم تا ضرر و زیان موجود به حداقل برسدخاطرنشان کرد: بنیاد تعاون و بسیج سازندگی می توانند با کمک وزارت جهاد کشاورزی این تشکل را ایجاد کنند.

ارسال نظرات