وزير ورزش از مجلس كارت زرد گرفت و نامه استيضاحش آماده شد
وزير ورزش ديروز از مجلس كارت زرد گرفت، وزيري كه در جامعه ورزش منتقدان زيادي دارد و برخي او را ضعيف‌ترين وزير كابينه حسن روحاني مي‌دانند.
کد خبر: ۸۵۷۵۷۷۳
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
 به گزارش خبرگزاري بسیج ، وزير ورزش ديروز از مجلس كارت زرد گرفت، وزيري كه در جامعه ورزش منتقدان زيادي دارد و برخي او را ضعيف‌ترين وزير كابينه حسن روحاني مي‌دانند. مجلسي‌ها ديروز او را به بهارستان فراخوانده بودند تا درباره علت گسترش فساد و بداخلاقي در ورزش، غفلت از مسائل اساسي جوانان، دخالت در امور فدراسيون‌ها و هيئت‌هاي ورزشي و بي‌توجهي به شايسته‌سالاري در انتصابات فدراسيون‌ها بپرسند؛ سؤالاتي كه محمود گودرزي با پاسخ‌هايش نتوانست بهارستان‌نشينان را قانع كند تا كارت زرد مجلس براي او هم بالا برود، آن هم در روزي كه خبر مي‌رسد استيضاحش هم به امضاي 50 نماينده رسيده است. گودرزي ديروز ظهر با اخم‌هاي درهم از بهارستان راهي وزارت ورزش در خيابان سئول شمالي شد. 

وقتي بعد از چهار بار عدم رأي اعتماد به وزيران پيشنهادي حسن روحاني براي وزارت ورزش، محمود گودرزي كه خودش يك چهره دانشگاهي و ورزشي بود، توانست از سد بهارستان بگذرد و به عنوان وزير ورزش دولت يازدهم كارش را آغاز كند، خيلي‌ها نگاه اميدواركننده‌‌اي به آينده ورزش داشتند. هر چه بود گودرزي از جنس ورزش بود و چهره آكادميك، هرچند ابتدا با شعارهاي خوش كارش را آغاز كرد اما در ادامه عملكرد ضعيفش سبب شد تا نتواند ورزش كشور را به جلو براند. گسترش فساد در ورزش كشور به‌رغم شعار مبارزه‌اي كه گودرزي با آن مي‌داد، ادامه ارتزاق تيم‌هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس از بيت‌المال و نگاه سياسي به برخي فدراسيون‌ها و موارد ديگر سبب شد تا از ماه‌ها قبل شايعه‌اي سر زبان‌ها بيفتد كه مجلس براي وزير ورزش خواب‌هايي ديده و قرار است استيضاح گودرزي كليد بخورد. 

احمد شوهاني، نماينده ايلام سؤال‌كننده از وزير ورزش بود. او در اين سؤال از وزير ورزش پرسيد: «علت گسترش فساد و بداخلاقي در ورزش، غفلت از مسائل اساسي جوانان، دخالت در امور فدراسيون‌ها و هيئت‌هاي ورزشي و بي‌توجهي به شايسته‌سالاري در انتصابات چيست؟»

شوهاني با اشاره به اينكه امروز در رشته‌هاي جمعي از جمله واليبال و فوتبال شاهد افت شديد هستيم، تصريح كرد: «آقاي گودرزي! پاسخ بدهيد كه امروز براي ارتقاي سطح ورزش كشور چه كرده‌ايد. بسياري از قهرمانان ملي به دستفروشي پرداخته يا گوشه‌نشين شده‌اند يا روانه خارج از كشور مي‌شوند.براي بحث فساد در ورزش چه كرده‌ايد، چرا بايد كارهاي تخصصي همچون واگذاري باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس به معاونت حقوقي مجلس واگذار شود؛ امروز پرسپوليس و استقلال بدبخت شدند و وضعيت امروز پرسپوليس را همگان مشاهده مي‌كنند.» انتقاد از كم‌كاري در حوزه‌هاي عمراني ورزش و همچنين دخالت در امور فدراسيون‌هاي ورزشي به‌رغم مستقل بودن از ديگر انتقاداتي بود كه نماينده ايلام نسبت به وزير ورزش در نشست علني ديروز مطرح كرد. 

بعد از سؤال شوهاني بود كه محمود گودرزي پشت تريبون مجلس قرار گرفت تا به اين سؤالات و انتقادات پاسخ دهد. او با اشاره به اينكه شعار ورزش پاك در رأس برنامه‌هايم بود، گفت: «بنده به عنوان وزير پيگير مسئله فساد هستم و تخلف مديركل حقوقي را خودمان پيدا و به دادگاه معرفي كرديم. همچنين يكي از راه‌هاي مبارزه با فساد اين است كه از جيب دولت براي تيم‌هاي حرفه‌اي هزينه نكنيم كه اين كار را هم نكرديم.» 

صحبت‌هاي گودرزي درباره عدم استفاده تيم‌هاي دولتي از بودجه عمومي در شرايطي است كه برخلاف ادعاي‌هاي او گفته مي‌شود در دو ماه اخير چند ميليارد تومان به حساب دو باشگاه استقلال و پرسپوليس توسط وزارت ورزش واريز شده است. در ادامه گودرزي به جاي اينكه پاسخي قانع‌كننده به فساد در فوتبال بدهد، بار ديگر همه تقصيرها را گردن فدراسيون فوتبال انداخت و گفت حق دخالت در فوتبال را ندارد: «دولت براساس اساسنامه فدراسيون‌ها حق دخالت در امور آنها را دارد به جز فدراسيون فوتبال و چند ورزش ديگر كه مستقيم زير نظر فدراسيون‌هاي جهاني هستند. متأسفانه برخي از آنها در دوره قبل اساسنامه خود را به تصويب فدراسيون‌هاي بين‌المللي رسانده‌اند و براي دخالت حاكميت جايي نگذاشته‌اند لذا پولي كه از فدراسيون جهاني براي آنها مي‌آيد به حساب برخي افراد خارج از كشور مي‌رود. بنابراين اگر فسادي نيز در اين فدراسيون‌ها رخ دهد به لحاظ قانوني بنده حق ورود ندارم و در همين جا هم از مجلس مي‌خواهم تا تمهيدي در اين زمينه داشته باشد.»
ارسال نظرات