سازمان بسیج مداحان استان چهارمحال و بختیاری با صدور بیانیه به مناسبت عید سعید غدیر خم، این روز را تجدید عهد و پیمان با ولی فقیه و نایب امام زمان دانست.
کد خبر: ۸۵۷۵۸۲۸
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ متن کامل بیانیه سازمان بسیج مداحان استان به مناسبت عید غدیر 94 به شرح ذیل منتشر شد:

باسمه تعالی

کار من نیست که بنشینم و املات کنم / شان تو نیست که در دفترم انشات کنم

خاتم پیامبران و فخر عالمیان - صلی ا.. علیه و آله و سلم فرمودند: آنها که جلوتر رفته اند برگردند و آنها که عقب مانده اند برسند. بر کرانه ی غدیر محشری شد از حجاج. با دستهاى مبارك، بازوان امير المؤمنين عليه السلام را گرفتند و ایشان را سر دست گرفتتد، تا حدى كه پاهاى آن حضرت به موازات زانوان پیامبر قرار گرفت. در اين حال فرمودند: «من كنت مولاه فهذا على مولاه، اللهم وال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اخذل من خذله»

آن روز ایشان در بخشی از سخنانشان فرمودند: بدانید که با علی دشمنی نمی کند مگر شقی و با علی دوستی نمی کند مگر با تقوی، و به او ایمان نمی آورد مگر مؤمن مخلص. به خدا قسم درباره علی نازل شده است سوره «و العصر»:«بسم الله الرحمان الرحیم، و العصر،ان الإنسان لفی خسر»، «قسم به عصر،انسان در زیان است» مگر علی که ایمان آورد و به حق و صبر توصیه کرد.

آن روز برای همیشه ی بشر، روز امامت و ولایت است، چرا که در آن روز، پیامبر خاتم فرمودند: ای مردم، خداوند دین شما را با امامت او کامل نمود، پس هر کس اقتدا نکند به او و به کسانی که جانشین او از فرزندان من و از نسل او هستند تا روز قیامت و روز رفتن به پیشگاه خداوند عزوجل، چنین کسانی اعمالشان در دنیا و آخرت از بین رفته و در آتش دائمی خواهند بود. عذاب از آنان تخفیف نمی یابد و به آنها مهلت داده نمی شود.

در جای دیگری از سخنانش درباره اطاعت از اوامر و نواهی علی – علیه السلام - فرمودند: ای مردم! خداوند مرا امر و نهی نموده است و من هم به امر الهی علی را امر و نهی نموده ام و علم امر و نهی نزد اوست. پس امر او را گوش دهید تا سلامت بمانید و او را اطاعت کنید تا هدایت شوید و نهی او را قبول کنید تا در راه درست باشید و به سوی مقصد و مراد او بروید و راه های بیگانه شما را از راه او منحرف نکند.

سپس در جائی دیگر به حضرت مهدی – عجل ا... تعالی فرجه الشریف – اشاره کردند و فرمودند: بدانید که آخرین امامان، مهدی قائم از ماست. اوست غالب بر ادیان، اوست انتقام گیرنده از ظالمین، اوست فاتح قلعه ها و منهدم کننده آنها، اوست غالب بر هر قبیله ای از اهل شرک و هدایت کننده آنان. بدانید که اوست گیرنده انتقام هر خونی از اولیاء خدا.اوست یاری دهنده دین خدا.

آنگاه مساله ی مهم بیعت را مطرح فرمودند: ای مردم، من برایتان روشن کردم و به شما فهمانیدم، و این علی است که بعد از من به شما می فهماند. بدانید که من بعد از پایان خطابه ام شما را به دست دادن با من به عنوان بیعت با او و اقرار به او و بعد از من به دست دادن با خود او فرا می خوانم. بدانید که من با خدا بیعت کرده ام و علی با من بیعت کرده است و من از جانب خداوند برای او از شما بیعت می گیرم.

پیامبر خاتم در این خطبه ی مهم، تکلیف همه را تا قیامت روشن کردند و به حضرت مهدی هم اشاره فرمودند. حضرت مهدی - عجل ا.. تعالی فرجه الشریف - نیز برای عصر غیبت خویش فرموده اند: « و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها إلی روات حدیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجت ا... علیهم »

و بر طبق این حدیث، آن عهدی که آن روز پیامبر در مورد علی بن ابیطالب – علیه السلام – و امامان بعد از او تا قیامت گرفته در عصر غیبت به نائبان امام و در عصر ما به نائب المهدی الامام سید علی الحسینی الخامنه ای ( مد ظله الشریف ) منتقل می شود.

امروز که دست ما از این سلسله ی نور و از امام زمانمان کوتاه است، تنها یاری نائب ایشان است که این فاصله را کوتاه می کند و ما را به ظهور مهدی فاطمه نزدیک خواهد کرد و یقیناً امروز خواسته ی پیامبر و جانشینش و امامان بعد از ایشان از همه ما همین است.

به همین جهت نظرات و فرمایشات ایشان را درباره برخی موضوعات مهم در ادامه می آوریم: امام خامنه ای در باره ی هیئت های غیر سیاسی و سکولار فرموده اند: هیئت ها نمی توانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار، ما نداریم! هرکس علاقه مند به امام حسین است، یعنی علاقه مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است. این که آدم در یک مجلس روضه یا هیئت عزاداری مراقب باشد که مبادا وارد مباحث اسلام سیاسی بشود، این غلط است.

و ایشان درباره فاجعه ی منا که حقیقتاً عید مسلمانان را عزا کرد، فرمودند: دلها واقعاً در این ایّام داغدار است. خب انسان نمی تواند لحظه‌ای خود را از این غم فارغ بداند و دائم در این چندروزه این غم در دلهای ما و دیگران سنگینی می کند. آنچه حالا نتیجه باید گرفت، این است که مسئولیّت این حادثه‌ی سنگین و این فاجعه‌ی بزرگ بر دوش حکّام عربستان است؛ باید مسئولیّت شان را قبول کنند نسبت به این قضیّه، اینکه فرافکنی کنند و دائم این [و آن‌] را متّهم کنند و مدام خودشان از خودشان تعریف کنند کارهایی نیست که به جایی برسد؛ این فعّالیّتهای عقیمی است.

در پایان ما مداحان بسیجی و اعضای هیئات مذهبی استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان شهرکرد، امروز را نیز غدیر دوم می دانیم و در این روز بعد از رهبر کبیر انقلاب روح ا.. الموسوی الخمینی (قدس السره الشریف) با امام خامنه ای عزیز بیعت کنیم و بیعت نمی شکنیم که نام ایشان نام علی علیه السلام و راه ایشان همانا راه علی علیه السلام است... .

ارسال نظرات