خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان با تأکید بر اینکه ازدواج آسان پایه‌های زندگی جوانان را محکم می‌کند، گفت: باید با گسترش عملی فرهنگ ازدواج آسان و اسلامی، مشکلات امروزه این پیوند آسمانی را از پیش روی جوانانمان برداریم.
کد خبر: ۸۵۷۵۸۲۹
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی در این آیین باشکوه که به همت کمیته امداد امام خمینی و اداره ورزش و جوانان شهرستان دامغان با همکاری کانون فرهنگی هنری ایثار و مؤسسه آوای کویر قومس با حضور حمید استیلی بازیکن سابق تیم ملی و سرمربی ملوان، مسئولان استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم دامغان در محل سالن 9 دی استادیوم حمزه سید الشهدا(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) با تمام ویژگی‌های زیبایش باید به‌عنوان الگوی ازدواج اسلامی بیش از پیش معرفی شود.

وی با بیان اینکه ازدواج بر اساس آیات و روایات دین جوانان ما را کامل می‌کند و زمینه رشد در حوزه‌های مختلف اعتقادی و اجتماعی را فراهم می‌سازد، افزود: اشاعه فرهنگ ازدواج آسان نگاه همراه با ترس و اضطراب جوانان را به این سنت الهی اصلاح می‌کند و در عمل نسل جوان جامعه اسلامی را از آلوده شدن به گناه نجات می‌دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با اشاره به نگرش و منش رهبر معظم انقلاب اسلامی در ازدواج فرزندانشان و مسائلی همچون مهریه و مجالس، اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب همواره بر ازدواج آسان، ساده زیستی، پرهیز از تجمل‌گرایی تأکید داشته و آن را در عمل نشان داده‌اند، مردم نیز باید همچون سایر حوزه‌ها در امر ازدواج نیز ولایت‌مداری خود را اثبات کنند.

همه باید با عمل خود مبلغ فرهنگ ازدواج آسان باشیم

امام جمعه دامغان خاطر نشان کرد: همه ما با دست و اندیشه غلط خودمان این مشکلات را در مورد مخارج بالای مراسم‌های ازدواج، جهیزیه و مهریه ایجاد کرده‌ایم، اسلام هیچ یک از این مشکلات را نمی‌خواهد، همانا دین ما ازدواج را امری مقدس و آسان قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با تأکید بر اینکه فرهنگ ازدواج آسان باید عملا در جامعه پیاده شود و بی‌تردید با همایش و نمایش مشکل ازدواج در کشور حل نمی‌شود و هر یک از ما باید با عمل خود مبلغ این فرهنگ باشیم اظهار داشت: بی‌تردید زندگی که بی توجه به دستورات دین، با میلیون‌ها تومان قرض و وام و انواع و اقسام گناه و اسراف و فرهنگ‌های وارداتی آغاز شود سرانجام سعادتمندی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: نتایج شرایطی که برای ازدواج به دست افراد جامعه به وجود آمده را امروز شاهدیم، یکی از دلایل اصلی افزایش سن ازدواج دختران و پسران، بیم داشتن جوانان از تشکیل خانواده، کاهش فرزند آوری، افزایش روابط بی‌ضابطه و رشد آمار طلاق همه و همه راه پر پیچ و خم و پرهزینه‌ای است که برای پیوند دو جوان مسلمان ترسیم کرده‌ایم.




گفتنی است، اهداء 15 سری جهیزیه به زوج‌های جوان کم‌بضاعت هر یک به ارزش 30 میلیون ریال از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دامغان، سخنان حمید استیلی بازیکن سابق تیم‌ ملی فوتبال در میان استقبال پرشور شرکت کنندگان، برگزاری مراسم زنده عقد یکی از زوج‌های جوان، اجرای موسیقی و آیین‌های سنتی توسط گروه‌های مناطق کلاته رودبار و رشم شهرستان دامغان و مولودی خوانی و مدیحه سرایی اسماعیل فضل اللهی در آستانه عید سعید غدیر از دیگر بخش‌های این جشن بزرگ بود.

عکس و گزارش از جواد رمضانیان
ارسال نظرات
پر بیننده ها