رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تشریح کرد
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال جزئیات برگزاری دومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۵۷۵۸۳۶
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدمرتضی موسویان در نشست خبری امروز خود اظهار داشت: دومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی با محوریت واقعه غدیر، شخصیت حضرت علی(ع)، امامت و ولایت کار خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: امامت از این نظر مهم است که ما معتقدیم هر آنچه امروز در عالم وجود دارد بقای آن به یمن وجود حضرت حجت (عج) است. بنابراین الگوی ما امت الگویی مربوط به جمهوری اسلامی ایران است که بنیانگذار آن رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران بوده است.

موسویان افزود: پرداختن به امامت هم به لحاظ معرفت مردم و هم به لحاظ الگویی که در کشور ما وجود دارد و باعث ترویج انقلاب اسلامی می‌شود با اهمیت است.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال همچنین گفت: بنیاد بعثت و مؤسسه فرهنگی آفرینش‌های غدیر که مجری این جشنواره هستند اهمیت ویژه‌ای برای ترویج فرهنگ علومی قائل شده‌اند و با توجه به بازدیدی که از این موسسه داشتیم به عزم جزم آنها پی بردیم که چگونه آمادگی خود را برای تولید محتوای دیجیتال در عرصه‌های مختلف اعلام کردند. مراحل اجرایی این جشنواره از دهم مهر آغاز می‌شود و پایگاه اینترنتی www.alavims.saramad.ir برای اطلاع‌رسانی و توضیحاتی بیشتر این جشنواره آماده پاسخگویی به علاقمندان است.

وی افزود: شروع مراحل تبلیغ جشنواره از دهم مهر خواهد بود و دریافت آثار تا دهم دی ادامه دارد و بعد از طی مراحل داوری مراسم اختتامیه و اهدای جایز در بهمن‌ برگزار خواهد شد.

موسویان با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره افزود: بخش‌هایی مانند تلفن همراه، رسانه‌های برخط، بازی‌های رایانه‌ای، پویانمایی، هنر دیجیتال، تولیدات مردمی، پژوهش و نوآوری، خادمان علوی دیجیتال، بین‌الملل و کتاب‌های الکترونیکی بخش‌های مختلف این جشنواره را تشکیل می‌دهند که تنوع این بخش‌ها باعث می‌شود به ذائقه‌های علاقمندان پاسخ داده شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با بیان اینکه نفرات اول تا سوم در گروه‌های مختلف در این جشنواره از یک تا 5 سکه بهار آزادی دریافت خواهند کرد، گفت: در این جشنواره سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و صدا و سیما با ما همکاری می‌کنند و فرایند صدور مجور فعالیت برای افرادی که در این جشنواره منتخب می‌شوندتسهیل خواهد شد تا بتوانند در این زمینه کسب و کار کوچکی داشته باشند ضمن اینکه با پیشرفت آنها حمایت ما نیز بیشتر خواهد شد تا بتوانیم افراد بیشتری را وارد کسب و کار دیجیتال کنیم.

وی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره به تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلام ناب با طرح موضوع امامت و ولایت با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری در داخل و خارج از کشور، تشویق هنرمندان به تفکر و خلق آثار جدید پیرامون واقعه غدیر، بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌های نوین در نشر و گسترش فرهنگ اسلام، بسترسازی برای رشد استعدادهای درخشان در حوزه فرهنگ با محوریت غدیر و ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی با محوریت محبت و ارادت به علی (ع) و غدیر اشاره کرد.

ارسال نظرات