معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: کارت هوشمند سوخت برای جمع‌آوری اطلاعات کاربرد دارد به طوری که اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق این کارت به مدیریت مصرف سوخت در کشور کمک می‌کند.
کد خبر: ۸۵۷۵۸۵۳
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، منصور ریاحی در حاشیه همایش سراسری جایگاه‌داران سوخت و فرآورده‌های نفتی کشور، در جمع خبرنگاران در خصوص سرنوشت کارت سوخت، اظهار داشت: این کارت برای اهداف متعددی طراحی شده که یکی از آنها بحث سهمیه‌بندی بود.

وی خاطر نشان کرد: واقعی‌سازی نرخ بنزین با هیچ راهکاری به جز استفاده از کارت هوشمند سوخت امکان‌پذیر نبود و در طی هشت سال گذشته، کارت سوخت توانست به آرامی قیمت بنزین را به قیمت واقعی نزدیک سازد.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از کارت سوخت و اجرای سهمیه‌بندی، بنزین 100 تومانی در طی هشت سال به قیمت 1000 تومان افزایش یافت که البته هنوز به طور کامل واقعی نشده است.

وی با بیان اینکه بخشی از کاربردهای این کارت مربوط به سوخت‌گیری است، گفت: این کارت برای جمع‌آوری اطلاعات نیز کاربرد دارد بطوری که اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق این کارت به مدیریت مصرف سوخت در کشور کمک می‌کند.

ریاحی در خصوص بلااستفاده ماندن کارت‌های سوخت شخصی و افزایش استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران نیز گفت: ما به دنبال ایجاد راهکاری هستیم تا مردم را برای استفاده از کارت سوخت، تشویق کنیم.

وی برنامه تدوین سناریو برای کاربردهای جدید کارت سوخت را اطلاع‌رسانی کرد و اظهار داشت: پس از اینکه تاییدیه‌ها و مجوزهای لازم اخذ شود، جزییات این سناریو اعلام خواهد شد.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: احتمال دارد هم مشوق‌های قیمتی و نیز راهکارهای غیرقیمتی برای تشویق استفاده از کارت سوخت را در دستور کار قرار گیرد.

ریاحی اضافه کرد: نهایی‌سازی سناریوهای جدید استفاده از کارت سوخت، به مصوبه‌های وزارت نفت، شورای اقتصاد و سایر مراجع قانونی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه سامانه کارت هوشمند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های IT در خاورمیانه مطرح است، اظهار داشت: کشورهای ونزوئلا، عراق و سوریه به دنبال دسترسی به این سامانه بوده و خواستار دانش استفاده از آن هستند.
منبع: مشرق
ارسال نظرات