رئیس اتحادیه میوه و سبزی

ضبط میوه‌های قاچاق از غرفه میوه‌فروشان/ کاهش قیمت نوبرانه‌های پاییزی

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: در بخشنامه جدید در صورت مشاهده هر گونه میوه قاچاق در میوه‌فروشی‌ها زیر یک میلیون تومان ضبط و بالای آن با تشکیل پرونده به دادگاه معرفی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۵۸۸۰
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین مهاجران در مورد آخرین وضعیت برخورد با میوه‌های قاچاق که پیش از این به راحتی در میوه‌فروشی‌های سطح شهر عرضه می‌شد، گفت: طی اطلاعیه‌ای که از سوی صنف بارفروشان و میوه و سبزی‌ داده شده، خرید و فروش میوه‌های قاچاق ممنوع است و حداقل می‌توان گفت، به‌ راحتی در دید و دسترس مانند قبل قرار ندارد.

وی در مورد برخورد با این نوع کالا، گفت:‌ در بازرسی‌ها میوه‌های قاچاق به ارزش زیر یک میلیون تومان ضبط می‌شود و بالای یک میلیون تومان با تشکیل پرونده به دادگاه تعزیرات معرفی می‌شوند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی درمورد قیمت میوه‌های نوبرانه پاییزی گفت: در حال حاضر نارنگی بذر ژاپنی تولید داخل بین 3 تا 5 هزار تومان بسته به نوع و کیفیت فروخته می‌شود که این رقم برای نارنگی رسمی بین 2 تا 3 هزار تومان است.

وی قیمت پرتقال و لیموشیرین جنوب (جیرفت) را کیلویی 2 تا 2 هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود: انار نیز از کیلویی هزار و 500 تا 4 هزار تومان در میدان اصلی عرضه می‌شود.

قیمت سیب زرد و قرمز بین 3 تا 4 هزار تومان و قیمت انواع انگور نیز بسته به نوع آن متغیر اعلام شد. انگور ارومیه سفید کیلویی 5 هزار تومان، ارومیه قرمز 8 هزار تومان، بی‌دانه قرمز تاکستان، اراک و ملایر 4 هزار تومان و انگور سفید 2 هزار و 500 تومان اعلام شد.

همچنین انگور کندری بین 3 تا 4 هزار تومان و انگور مهره بین هزار و 500 تا 2 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

مهاجران بر این نکته تأکید کرد: که قیمت صیفی‌های پرمصرف مانند پیاز، سیب‌زمینی، خیار و گوجه‌فرنگی تغییری نداشته و بین یک تا 2 هزار تومان به فروش می‌رسد و کالا به وفور در بازار وجود دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار