درسنامه شهدا در سی و پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس؛
بهرام ملکی زنجانی در ورودی خرمشهر بر اثر اثابت گلوله های دشمن در قسمت کنار قلب مجروح میشود.
کد خبر: ۸۵۷۵۹۰۱
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، یک رزمنده حتی برای عشق زمینی هم وقت ندارد نه رهبر است نه فرمانده، او در صدد آفرینش جهان بنابر تصور خویش است ،میخواهد همه به فلسفه هایش ایمان بیاورند.
مرگ خود بهترین دلیل آسمانی انسان بودن است،ناامیدی کامل میتواند در کنار درخشان ترین نوآوری ها به سر برده شود،کارافتادگی وشکوفایی گویی همدیگر را جذب میکنند.
انسان مجموعه ای ازآنچه دارد نیست، بلکه مجموعه ای است از آنچه که هنوز ندارد اما میتواند داشته باشد.
بشر، محکوم است زیرا خود را نیافریده ودر عین حال آزاد است زیرا همین که پا به جهان میگذارد مسئول کارهایی است که انجام میدهد، تنها کسی که پارو نمیزند،فرصت تکان دادن قایق را دارد.
زندگی را باید با نگاه به جلو زیست ولی تنها با نگاه به عقب میتوان آن را شناخت ،این متن برایم روزهایی را تداعی می کند که صدای رگبار وخمپاره هایش آسمان ایران راغبار آلود کرد.
مدتی از تشکیل بسیج مستضعفین نگذشته بودد،که جنگ آغاز میشود .
جانبازی که در سن17 سالگی تفریح وسرگرمی را کنار میگذارد وبرای حفط آرمان ها وارزش های کشور جان خود را در مقابل گلوله های دشمن سپر میکند، جز خاکی که برای وجب به وجبش شهدا جان فشانی کردند میجنگد.
وی در اولین عملیات فتح المبین  که در دوم فرودین سال61 شروع میشود با اسرار واغنا رضایت پدر راجلب میکند، والدینی که با چشمان گریان تکیه گاه خود را برای حفظ کشور راهی میدان نبرد میکنند، پدری که چاقویی برای دفاع از خود به فرزندش میدهد.
نوجوانی از جنس غیرت وشرف وافتخار که در عملیات های بیت المقدس، خیبر، بدر، کربلای  4و5 جوان مردانه مبارزه میکند  وسر انجام در ورودی خرمشهر بر اثراثابت گلوله های دشمن در قسمت کنار قلب مجروح میشود.
او که در عملیات جزیره مجنون برای اطاعت از دستورات فرمانده کل قوا تحصیل را کنار میگذارد و باآغوشی گشاده ترکش ها را به جان می خرد.
 این جانبازفداکار، کسی جز بهرام ملکی زنجانی 50 ساله نیست، در حین جنگ تحصیلات خود را در دانشگاه تهران  ادامه میدهد وپس ازپایان جنگ مقطع کارشناسی ارشد را از دانشگاه تهران کسب مینماید وبرای دکترا راهی هند میشود.
او در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان است که در خصوص خصومت صدام این گونه بیان می کند: حقانیت جنگ ودفاع مقدس با گذشت زمان هویدا می شود شاید آن زمان که صدام تنها دشمن ما تلقی می شد با عبور زمان صدام  به دشمن کل منطقه تبدیل میشود که برای نابودی آن ابر قدرت های جهانی کمر همت میبندند واین خود دلیلی آشکار برای به اثبات رساندن حقانیت اسلام است.

ارسال نظرات