نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: حادثه منا پایه‌های حکومت آل‌سعود را متزلزل کرد
کد خبر: ۸۵۷۵۹۰۹
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی شامگاه سه‌شنبه در جمع خانواده شهدای کارگر استان لرستان در خرم‌آباد، در خصوص جایگاه شامخ شهیدان اظهار داشت: گروهی به تعبیر قرآن در راه خیر، جهاد، صبر، ایستادگی، دفاع از انقلاب و ولایت از یکدیگر سبقت گرفته‌اند و اینان شهدا هستند.

میرعمادی ادامه داد: روایت‌های فراوانی به الگو قرار گرفتن شهدا برای انسان‌ها دلالت می‌کنند و اگر ما به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم، در مسیر راه شهدا قرار می‌گیریم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: شهدا با نثار مظلومانه خون خودشان ظالمان را رسوا کردند و جهادی ماندگار را به وجود آوردند.

وی در ادامه سخنانش به تحقیر شدن آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: وضعیت امروز آمریکا در دنیا بسیار تحقیرآمیز است که هیچ کسی چنین روزی را باور نمی‌کرد.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: رئیس‌جمهور آمریکا دیروز در سازمان ملل سخنرانی کرد که یکی از تحلیل‌گران سخنان اوباما را براساس خاری و ذلت او دانست.

میرعمادی تاکید کرد: ابهت آمریکا شکسته شده است و این به خاطر خون پاک شهدا است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان دلیل سربلندی امروز ایران را مدیون شهدا دانست و خاطرنشان کرد: اگر ملت ایران امروز همانند سرو ایستاده‌اند و در مسیر پیشرفت و عدالت حرکت می‌کنند، به خاطر برکات وجود شهدا است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: امروز کشور ایران استقلال و امنیت خود را در منطقه حفظ کرده است و دیکتاتورها یکی پس از دیگری از بین می‌روند.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: استکبار جهانی در منطقه به وحشت و هراس افتاده است و کسانی که دنباله‌رو آن‌ها هستند، دست به اقداماتی می‌زنند که دور از انسانیت است.

میرعمادی در ادامه سخنانش جنایت منا را علت اصلی قرار دادن رژیم آل‌سعود در سراشیبی سقوط دانست و بیان کرد: همه مسلمانان معتقد هستند که در فاجعه منا، آل‌سعود حتی به وظیفه انسانی خود عمل نکرده است، چه برسد به مهمان‌داری و وظیفه اسلامی خود عمل کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان پایه‌های حکومت آل‌سعود را متزلزل عنوان کرد و این را نشانه سقوط این رژیم جنایتکار دانست.

وی ادامه داد: فاجعه غم‌بار منا با بیش از چهار هزار و 700 کشته شوخی نیست، فیلم‌های گرفته شده توسط شاهدان حادثه علی‌رغم تدابیر امنیتی شدید آل‌سعود گواه بر درستی این جنایت آشکار است.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: هیچ انسانی پیدا نمی‌شود که مجروحی را در حال التماس برای قطره‌ای آب ببیند و با بی‌توجهی کامل به سیگار کشیدن خود ادامه دهد.

میرعمادی به صحنه‌های دردناک منا اشاره کرد و یادآور شد: رژیم آل‌سعود در سه کیلومتر جمعیت را در قفس قرار دادند و راه را بر آنان بستند و فریاد العطش را شنیدند و کاری نکردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان جنایت منا را عمدی دانست و گفت: خانواده‌های جان‌باختگان خواستار محاکمه رژیم آل‌سعود در جوامع بین‌الملل هستند.

وی تصریح کرد: این مظلومیت و غربت نتیجه خواهد داد و ملت ایران پرچم اسلام را دست می‌گیرد و در راه رضای خدا حرکت می‌کند.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: حادثه منا نابودی وهابیت و اسلام آمریکایی است، زیرا وهابیت لیاقت اداره حرمین شرفین را ندارد.

میرعمادی، حکام آل‌سعود را نادان، بی‌عقل و متکبر عنوان کرد و گفت: در عربستان فرهنگ و تمدنی وجود ندارد و تنها آدم‌های عیاشی که به دنبال عیش و نوش و مغرور به دلال‌های نفتی خود هستند، بر آن حکومت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه افزود: اما حکام آل‌سعود باید بدانند که از فرعون بالاتر نیستند، خداوند همان‌طور فرعون را ذلیل کرد، آنان را نیز از بین خواهد برد.

وی خطاب به خانواده شهدا و دیگر مردم بیان کرد: ما باید وظیفه خود را در هر شرایط بشناسیم و در حفظ ایستادگی، همدلی و همزبانی تلاش کنیم.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: همان‌طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند، باید پرچمی را که شهدا در دست ما سپردند، محکم نگه داریم و به صاحب اصلی خود برسانیم.

میرعمادی در پایان سخنانش وظیفه کارگران امروز را تولید و کار در کارخانه دانست و گفت: اگر کارگر دیروز در دوران دفاع مقدس خونش را ریخت، کارگر امروز نیز باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کند.

ارسال نظرات