امام جمعه بروجرد:

مراسم تشییع جانباختگان لرستانی حادثه منا در بروجرد برگزار می شود

امام جمعه بروجرد از برگزاری مراسم تشییع جانباختگان لرستانی حادثه منا در میدان آیت الله بروجردی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۵۹۲۵
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حسن ترابی ظهر چهار شنبه در ستاد برنامه ریزی استقبال و تشییع جانباختگان حادثه منا در محل حسینیه اهل بیت(ع) بروجرد ضمن تسلیت به خانواده های جانباختگان حادثه منا در روز عید قریان اظهار داشت: در حادثه منا و روز عید قربان بیش از چهار هزار نفر از حجاج کشورهای اسلامی قربانی بی تدبیری و سوء مدیریت عربستان سعودی شدند.

وی افزود: این حادثه بسیار غمبار و مصیبت بار است که در آن تا کنون حدود ۵۰۰ جانباخته و مفقود از کشور ایران بوده است.

امام جمعه بروجرد ادامه داد: به دلیل ضعف مدیریتی حکام سعودی و بروز حادثه منا در روزهای گذشته هاله ای از غم و اندوه سراسر ایران را فرا گرفته است.

حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه حکام آل سعود به جای اینکه به فکر مدیریت حجاج باشند در فکر حمله به یمن و پشتیبانی از گروههای تکفیری علیه شیعیان هستند، تصریح کرد: به دنبال حادثه منا تا کنون ۹ نفر از شهروندان بروجردی جان باخته اند و ۵ نفر از حجاج نیز مفقود شده اند که امیدواریم با تلاش دست اندرکاران وضعیت مفقودین حادثه منا نیز مشخص و اعلام شود.

وی افزود: در صورت اعزام پیکر مطهر جانباختگان از عربستان به فرودگاه ایران بلافاصله پیکر مطهر جانباختگان لرستانی توسط نمایندگان حاضر در فرودگاه تحویل گرفته و به سمت استان لرستان اعزام خواهند شد.

امام جمعه بروجرد گفت: لذا برای استقبال از پیکر مطهر جانباختگان هم استانی مراسمی باشکوه در ورودی میدان آیت اله بروجردی شهرستان بروجرد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حادثه منا حادثه ای تلخ و ناگوار است، تاکید کرد: مراسم استقبال استانی از جانباختگان حادثه منا باید در خور شان زائرین سفر کرده و مردم مومن و انقلابی استان لرستان باشد.

معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد نیز افزود: برای استقبال از جانباختگان لرستانی در حادثه منا و مراسم تشییع پیکر مطهر زائرین سفر کرده قرعه به نام بروجرد افتاده است.

مسلم پورقاسمیان یاد آور شد: در این راستا باید این مراسم با توجه به شان جانباختگان و مردم لرستان با شکوهی ویژه برگزار شود.

بنابراین گزارش، در پایان این جلسه مقرر شد که مکان استقبال از جانباختگان حادثه منا در میدان آیت اله بروجردی مشخص و جانمایی شود و همه ادارات در برگزاری مراسم استقبال با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند و همچنین شهرداری به نصب بنرهای تسلیت اقدام و پوشش گسترده خبری مراسم توسط صدا و سیما و اصحاب رسانه شهرستان انجام شود.

 مراسم تشییع جانباختگان لرستانی حادثه منا با حضور استاندار لرستان، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، مدیران استانی و شهرستانی، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده های جانباختگان و مردم مومن و انقلابی در میدان آیت اله بروجردی شهرستان برگزار شود.

 

 

ارسال نظرات