نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان:

دوران جنگ، دوران معجزات الهی بود

دوران جنگ، دوران معجزات الهی بود چرا که خدا را می شد به وضوح در آن میادین احساس کرد.
کد خبر: ۸۵۷۵۹۳۴
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، ساعت از هفت عصر گذشته بود برای شروع مراسم زود بود. وارد کوچه ی چراغانی شده ی  حسینیه ی اعظم که شدم، نوای نوحه ایی قدیمی و ماشین های جنگی مرا در بهت فرو برد. لحظه ای حس کردم که در میدان جنگ گام بر می دارم. افسران ارتش، سرداران سپاه و جوانان بسیجی شور و صمیمیت دوران جنگ را تداعی می کرد. کودکان بر ماشین های جنگی سوار بودند و خوشحالی شان از لبخندشان هویدا بود. ایستگاه صلواتی چای با نام و صلوات بر شهیدان بر پا بود.جوانان بسیجی در مقابل درب ورودی پذیرای مهمانان برنامه بودند.
من میهمان اولین یادواره سرداران و سه هزار شهید استان زنجان به میزبانی سپاه پاسداران در حسینیه ی اعظم بودم. وارد شبستان که شدم، چند بسیجی از مردم استقبال می کردند و پاسداری عالی رتبه، چفیه ها را به گردن میهمانان می آویخت.چفیه هایی که یادگار شهیدان بود. کمی زود آمده بودم اما تعداد جمعیت حاضر دلم را گرم می کرد.
ورود مردم همچنان ادامه داشت. استقبال گرم مردم دل هر فردی را گرم می کرد. این مردم همیشه در صحنه بودند که انقلاب را پیروز کردند، همین ها بودند که در جنگ هشت ساله ی تحمیلی، در کنار نیروهای نظامی و انتظامی جنگیدند تا به پیروزی رسیدند. افراد نظامی و انتظامی و پاسدار هایی که برای پاسداری از انقلاب اسلامی و نظام جان را بر کف گذاشته و از خود و خانواده شان گذشتند.
استان زنجان نیز سه هزار لاله تقدیم کشور کرد تا آسایش نصیب مردمان این مرز و بوم باشد.سرو قامتان قامت خود را فدا کردند تا قامت اسلام و انقلاب خم نگردد. لاله های سرخی که با خون رنگین خود نهال انقلاب را آبیاری کردند تا امروز این نهال درختی تناور شود و ریشه بدواند.
جنگ نا برابر جنگ جهانی کوچکی بود که قصد ساقط کردن انقلاب را داشت و از این بی خبر بود که رزمندگان این دیار، از جان و دل می جنگند.
جنگ شد و نیروهای نظامی، انتظامی و پاسداران سپاه برای دفاع اعزام شدند مردم نیز به آنها ملحق شدند زیرا شکستن کمر دنیا، همت بلند طلب می کرد و در پایان جمهوری اسلامی ایران پیروز شد و این خلاف پیش بینی ها بود.
جمشید انصاری، استاندار زنجان، حجت الاسلام و المسلمین خاتمی، نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر، سردار کرمی، فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان، سردار صالحی فرمانده نیروی انتظامی استان، سرهنگ مظهری فرمانده تیپ 216 مستقل ارتش، صفری رییس صدا و سیمای مرکز زنجان و سایر فرماندهان عالی رتبه و خانواده های معزز شهدا، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس حضور داشتند.
نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان در این مراسم از نیاز بی استثنای همه به شهیدان گفت: همه ی اقشار جامعه به شهیدان نیاز دارند زیرا شهدا اولیای خاص خداوند هستند که می توانند دستگیرباشند.
حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی به حضور مردم در این گونه محافل اشاره و بیان کرد: همه ی افراد جامعه به شهدا مدیون هستند اما در عین حال شهدا به ما نیازی ندارند و حضور در این جلسات نیر برکات و آثار ارزشمندی برای هر فرد دارد پس باید حضور خود را در این جلسات پررنگ تر کرد.
وی در ادامه ضمن تعریف خاطره ای از دوران جنگ، این برهه را در تاریخ انقلاب طلایی دانست و افزود: دوران جنگ دوران معجزات الهی بود چرا که خدا را می شد به وضوح در آن میادین احساس کرد و این در حالی است که54 درصد نیروهای جنگ مردم بسیجی بودند که عشق اسلام و انقلاب داشتند.
دکتر سلیمانی، برادر شهید رضا سلیمانی ابهری، شهید دانش آموز شاخص کشوری، در این جلسه از خاطرات خود با با این شهید گرانقدر سخن گفت. وی ادامه دادن راه شهدا را، پشتیبانی از ولایت فقیه دانست و از مردم خواستار شد که گوش به فرمان رهبری باشند تا کسی نتواند ایران عزیز را مورد تجاوز قرار دهد.
در این مراسم با شکوه جوی عارفانه حاضران را در خلسه ای از سکوت فرو برده بود. کودک شیر خواره ای گریه می کرد اما مادر با مهربانی او را آرام کرد و خود با نوای حاج جلیل محمدي برای رقيه سه ساله گریه می کرد.
ساعت 11 را نشان می داد. یک جلسه ی دو و نیم ساعته، تاثیر بسیاری بر من گذاشت. بی شک گوشه ی چشم شهیدان به این جلسه بود که این گونه تاثیر گذار بود.
این برنامه یکی دیگر از هزار عنوان برنامه ای بود که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد.کاش من هم از یاد خدا و شهیدان غافل نشوم و مسلک این اولیای خاص خدا را ادامه دهم.







ارسال نظرات