رئیس بسیج دانشجویی استان یزد:

بسیج دانشگاه‌های یزد برنامه‌ریزی ویژه و کاملی برای انتخابات داشته باشند

رئیس بسیج دانشجویی استان یزد از مسئولان بسیج دانشگاه‌های استان یزد خواست تا برنامه‌ریزی کامل و ویژه‌ای برای انتخابات داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۷۵۹۹۵
|
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سیدحسین راسخی، چهارشنبه شب در نشست تشکیلاتی مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان یزد با بیان اینکه همه دانشجویان، افسران و اساتید دانشگاه، فرماندهان جبهه جنگ نرم هستند، اظهار داشت: هرگز نباید گمان کنیم که دشمن از مبارزه علیه اسلام و انقلاب اسلامی دست بر می‌دارد بلکه دشمن در هر دوره‌ای به شکلی جدید توطئه می‌کند.

وی بیان کرد: بسیج دانشجویی باید پیشرو در طراز انقلاب باشد و از آنجا که استکبارستیزی باید با گوشت و خون بسیجی آمیخته باشد، خط قرمزهای او نیز باید مشخص و در راستای مطالبات رهبری باشد.

راسخی از جمله خط قرمزها به جریان فتنه اشاره کرد و افزود: باید با بازخوانی منابع انقلاب و فتنه‌هایی که انقلاب از سر گذرانده است، حرف‌ جدی برای گفتن در برابر فتنه‌گران و طرفداران فتنه داشته باشیم و راهکار این مهم افزایش مطالعه و ارتقا آگاهی‌ها است.

وی تصریح کرد: اگر در دانشگاهی، سخنران حامی جریان فتنه آمد، به این معنا است که بسیج آن دانشگاه فعال نیست زیرا مسئول بسیج دانشگاه، همطراز رئیس دانشگاه در شورای فرهنگی دانشگاه است و حق رأی دارد.

رئیس بسیج دانشجویی استان یزد ادامه داد: بسیج دانشگاه طبق قانون، برای طرح‌ها و برنامه‌های طول سال بودجه دارد بنابراین باید به صورت هدفمند برنامه‌ریزی کرده و رسالت خود را اجرایی کند.

راسخی یکی از رسالت‌های بسیج دانشجویی را تربیت و پرورش سخنران و دانشمند با منطق در دانشگاه دانست و افزود: ارتقا آگاهی‌ها و مطالعه و بصیرت‌افزایی نسبت به جریانات مهم کشور، از نیازهای اصلی در این زمینه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم باید هم فکر کنند و هم عمل تصریح کرد: دانشجویان بسیجی باید به حدی از توانایی و بصیرت برسند که بتوانند به دیگران نیز خط بدهند.

راسخی خاطر نشان کرد: دانشجویان بسیجی باید در دانشگاه‌ها فعال باشند و به وظیفه انقلاب خود عمل کنند زیرا دائم در حال رصد شدن هستیم و اگر فعال نباشیم، دیگران با عناوین مختلف وارد عرصه فعالیت می‌شوند و ما در حالت انفعال قرار می‌گیریم.

رئیس بسیج دانشجویی استان یزد همچنین با تاکید بر اینکه قوانین باید در دانشگاه‌ها نصب و نسبت به رعایت آنها اقدام شود، اظهار داشت: برنامه‌های شش ماهه اول و دوم سال باید از قبل پیش‌بینی و تدوین شود و بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها باید از امور روزمره و بدون برنامه پرهیز کند.

راسخی همچنین خواستار تشکیل ستاد استقبال برای جذب دانشجویان تازه وارد به تشکل بسیج شد و افزود: مسئولان بسیج دانشگاه‌ها باید روشنگری کرده و دیگر دانشجویان را نیز دعوت به فعالیت کنند زیرا دانشجو وقتی بیکار باشد، جذب فضاهای نامطلوب می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه کمتر از شش ماه دیگر، موقعیت حساس و سیاسی ـ اجتماعی انتخابات را در پیش‌رو داریم، اظهار داشت: باید نسبت به این موقعیت حساس باشیم و برای آن برنامه‌ریزی ویژه و کاملی انجام دهیم.

راسخی همچنین خواستار بررسی فضای سیاسی تشکل‌های دانشگاه‌ها شد و تصریح کرد: باید در مقابل هر تشکلی که خواست و مواضع آن با انقلاب اسلامی منافات داشته باشد، ایستادگی کنیم ضمن اینکه باید ابتدا مواضع خود را روشن و مشخص کنیم و از ارزش‌های نظام دفاع کرده و مطالبه‌گر در این زمینه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود جنایات آل‌سعود را محکوم کرد و افزود: این جنایات قلب هر انسانی را به درد می‌آورد و جامعه دانشگاهی به ویژه بسیج دانشجویی باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد.

 

ارسال نظرات