خبرهای داغ:
پورفهیمی گفت: مرکز رشد جوان بسیج دزفول، بعنوان دومین مرکز رشد بسیج خوزستان هفته دفاع مقدس با حضور مسئولین علمی بسیج استان افتتاح می شوذ
کد خبر: ۸۵۷۶۰۳۵
|
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
به نقل از دزفول امروز:

مسئول علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج دزفول در گفتگوباروابط عمومی ناحیه دزفول با اعلام این خبر گفت: مرکز رشد جوان بسیج دزفول، دومین مرکز رشد بسیج خوزستان است که به مناسبت هفته دفاع مقدس در روز یکشنبه پنجم مهرماه با حضور مسئول بنیاد نخبگان استان، مسئول پارک علم و فن آوری استان و همچنین مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فن آوری استان در ساختمان چهارم خرداد افتتاح خواهد شد.

سروان «ایمان پورفهیمی»، رشد و شکوفایی استعداد نخبگان و حمایت از اختراعات به منظور تجاری سازی ایده های و اختراعات مبتکرین را هدف تاسیس این مرکز اعلام  کرد و افزود: در این راستا، مرکز رشد جوان بسیج دزفول، از ایده ها و ابتکارات مخترعان حمایت مالی نموده و اقدام به اعطای وام بلاعوض می نماید.

مسئول علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج دزفول با اشاره به تجاری سازی ایده ها، هدف اصلی این مرکز را تبدیل ایده و اختراع مبتکران به کالایی تجاری خواند و تصریح کرد: این مرکز بوسیله عقد قرارداد با شرکت ها و کارخانجات مختلف استان حلقه وصل مناسبی بین ایده ها و صنعت است.

پورفهیمی، ادامه داد: ایجاد فضای کارگاهی و آزمایشگاهی، معرفی افراد به کارگاه های مجهز متناسب با ایده و اختراع  در استان و کشور و همچنین ایجاد فضای مناسب برای هم اندیشی و مشاوره برای جهت دهی به ایده های مخترعان به منظور گره گشایی از نیازهای ضروری استان و کشور از جمله دیگر اقدامات و اهداف این مرکز است.

وی تصریح کرد: مرکز رشد جوان بسیج دزفول، تحت نظارت سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری خوزستان و پارک علم وفناوری خوزستان و همچنین زیرنظر ناحیه مقاومت بسیج دزفول به فعالیت های علمی خود مشغول خواهد شد.

مسئول علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج دزفول، با تاکید بر اینکه مرکز رشد جوان بسیج دزفول، تنها اختراعاتی را مورد حمایت قرار می دهد که حداقل ثبت اختراع و تاییدیه علمی داشته باشند، افزود:  ایده ها و طرح هایی که تاکنون برای حق ماکیت ثبت اختراع اقدامی نکرده اند می توانند جهت آموزش و تکمیل اختراع خود به پژوهش سرای جوان بسیج دزفول مراجعه کنند.

پورفهیمی، پژوهش سرای جوان بسیج دزفول را زیر مجموعه علمی ناحیه مقاومت بسیج خواند و با اشاره به اقدامات یک ساله این پژوهش سرا،  کسب ۲۹ مقام ملی و بین المللی در این مدت را از جمله افتخارات این پژوهش سرا ذکر کرد و گفت: تا کنون این پژوهش سرا ۱۴۵ طرح را مورد بررسی و حمایت خود قرار داده که تا کنون از این تعداد،  ۳۸ طرح، ثبت اختراع شده و در مسابقات و جشنواره های داخلی و خارجی موفق به کسب مقام شده اند.

مسئول علمی پژوهشی بسیج دزفول، شهرستان دزفول را دارای ۱۸۰ مخترع خواند و با بیان اینکه این تعداد مخترع در خوزستان بی نظیر است، اظهار کرد: از این تعداد اختراع ۹۰ مخترع دزفول ثبت و در مسابقات ملی و بین المللی موفق به کسب مقام شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها