خبرهای داغ:

هشدار جدی در مورد شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه به تشریح آسیب‌ها و خطرات ناشی از استفاده از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه پرداخت.
کد خبر: ۸۵۷۶۰۳۷
|
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه به نقل از پلیس فتای کرمانشاه، علی شفیعی اظهار کرد: بیشتر شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موبایل طوری طراحی شده‌اند که بعد از نصب روی گوشی با استفاده از شماره‌های مخاطبان روی حافظه، برای خود یک لیست ایجاد می‌کند.

شفیعی ادامه داد: شماره موبایل مخاطبانی که نرم‌افزار این شبکه‌ها را نصب کرده‌اند به‌راحتی از سایر شماره‌ها مجزا کرده و نشان می‌دهد.

به گفته وی، فردی که یکی از آن‌ها را بر روی گوشی موبایل یا تبلت خود نصب کرده، با کمی کار کردن در محیط آن به‌راحتی می‌تواند برای نام و شماره خود یک عکس انتخاب کند.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به خصوصیتی که ذکر شد به‌راحتی از سایر شماره‌ها مجزا کرده و نشان می‌دهند با این تفاوت که شماره موبایل مخاطبانی را که نرم‌افزار این شبکه‌ها را نصب کرده‌اند سایر افراد موجود در لیستِ شماره‌های او می‌توانند عکس او را ببینند. 

این مقام انتظامی بیان داشت: این شبکه‌ها معمولا بعد از نصب روی گوشی، یک پوشه در مسیر اصلی حافظه با نام خود برنامه ایجاد می‌کنند و تمام عکس‌های مخاطبانی که در لیست فرد وجود دارند را در این پوشه ذخیره‌سازی می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه این عکس‌ها قابل برداشت و انتقال است، گفت: از سپردن گوشی که نرم‌افزار شبکه اجتماعی بر روی آن نصب است به دیگران جدا خودداری کنید.

به گفته وی، فردی که گوشی شما در اختیار او قرار گرفته باشد می‌تواند اقدام به نصب نسخه ویندوزی این نرم‌افزار بر روی کامپیوتر شخصی خود کند.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه با بیان اینکه این فرد برای تکمیل فرایند ثبت‌نام نیازمند دریافت کد چهار رقمی روی گوشی است که از قبل اکانت وایبر روی آن ساخته شده، افزود: پس از پایان نصب نسخه ویندوزی تمام پیام‌های دریافتی و ارسالی روی گوشی بدون هیچ‌گونه ردپایی هم‌زمان روی نسخه ویندوزی قابل مشاهده است.

شفیعی از شهروندان درخواست کرد در صورت مواجه با موارد مشکوک آن‌را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش کنند.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: شماره تلفن 0832182397 آماده پاسخ‌گویی به شهروندان است.


ارسال نظرات