وزیر سابق ارشاد در یزد:

همدلی و اتحاد مهمترین عامل پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس

وزیر ارشاد دولت دهم گفت: همدلی و اتحاد مهمترین عامل پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۸۵۷۶۱۲۵
|
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سیدمحمد حسینی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان یزد "انارستان زخم" با تبریک دهه امامت و ولایت و تسلیت کشته‌شدن زائران خانه وحی در منا، اظهار داشت: افرادی که در مکه و منا بودند، نمایندگان تمام جهان بودند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان آغاز جنگ تحمیلی، متاسفانه با وجود اخطارهایی که پاساداران سپاه به ویژه آقای محسن رضایی بیان کردند، بنی‌صدر بی‌اعتنایی کرد و کارشکنی‌های متعددی هم در زمان جنگ انجام داد.

وزیر ارشاد دولت دهم با اشاره به اینکه برای اولین بار دو ابرقدرت آمریکا و شوروی از یک کشور حمایت کردند، جنگ ایران بود، گفت: یک سال اول، با وجود فداکاری‌هایی که انجام شد، سال غم‌باری برای کشور ما بود.

حسینی ادامه داد: وقتی یک انسجامی در کشور ایجاد شد، عملیات شکست حصر آبادان صورت گرفت و بعد از آن هم عملیات‌های متعددی انجام شد و پیروزی‌های بسیاری نصیب جمهوری اسلامی ایران شد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که ملت و مسئولان دست در دست هم بدهند و کارشکنی داخلی هم انجام نشود، هیچ قدرتی نمی‌تواند برابر این مردم به پیروزی دست پیدا کند.

وزیر ارشاد دولت دهم با اشاره به تجاوز عربستان به یمن و حضور تروریست‌های ساخته استکبار در کشورهایی از جمله سوریه و عراق، افزود: اگر ملتی یک پارچه و منسجم باشند، خداوند هم عنایات خودش را شامل حال آنها می‌کند.

حسینی یکی از مهمترین وظایف را در هشت سال دفاع مقدس و انتقال مفاهیم این دوران را بر عهده هنرمندان به ویژه شاعران دانست و گفت: اشعار شاعران در دوره دفاع مقدس ویژگی و تاثیر خاص خودش را در موفقیت‌های رزمندگان اسلام داشت.

وی تصریح کرد: خیلی وقت‌ها اشعار ساده بود و از الفاظ پیچیده در آن استفاده نشده بود ولی همین اشعار تاثیر خاص خودش را داشت و بر دل می‌نشست.

وزیر ارشاد دولت دهم ادامه داد: اگر ما به شعر و ادب توجه می‌کنیم، به این دلیل است که مکتب ما همین هست، اگر حضرت موسی با عسی و حضرت عیسی با زنده کردن مردگان مردم را به خداپرستی دعوت می‌کردند، اعجاز نبی مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) سخن، کلام، کتاب و قرآن است.

حسینی بیان کرد: نه تنها مسلمانان بلکه همه افراد وقتی قرآن را تلاوت کنند و آیات آن را بشنوند، به تحسین آن می‌پردازند و اینکه پیامبر(ص) را ساحر می‌خواندند، به دلیل همین ویژگی آن بود که سبب جذب افراد به سمت قرآن و دین مبین اسلام می‌شد.

وی استفاده از شعر و دیگر هنرها برای بزرگ کردن دشمنان اسلام و خدا را نادرست خواند و گفت: این که از شعر برای بزرگ و تطهیر کردن آمریکا استفاده شود، جفا در حق هنر است.

وزیر ارشاد دولت دهم با اشاره به جنایت بزرگ انجام شده در منا، به هشدار مقام معظم رهبری به آل‌سعود اشاره کرد و گفت: همانطوری که قبل قدرت جمهوری اسلامی ایران را دیده اند، ببینند که نمی‌توان در مقابل این چنین حرکاتی ایران ساکت باشد.

حسینی با تاکید بر اینکه وهابیت از زمان شکل‌گیری جنایت‌های بزرگی انجام داده‌اند، عنوان کرد: کسانی که می‌خواهند چهره آمریکا را عادی کنند، بدانند آمریکا در همه این جنایت‌هایی که امروز عربستان انجام می‌دهد، شریک و حامی این چنین ظلم‌هایی است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان جاهلیت هم بعضی از اشراف قریش می‌خواستند تافته جدا بافته از مردم باشند و اعمالشان را متفاوت انجام می‌دادند، الان هم چنین حالتی وجود دارد و حتی در شبکه‌های اجتماعی فیلمی منتشر شده که یکی از شاهزاده‌های آنها از داخل خودرو سنگ به جمرات پرتاب می‌کنند.

وزیر ارشاد دولت دهم تصریح کرد: نکته جالب این است که خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خبری دنیا الان نسبت به این اقدام ظالمانه سکوت کرده‌اند، همچنین بعضی از سران کشورهای اسلامی هم ساکت هستند.

حسینی ادامه داد: در راس همه اینها، آمریکاست که هنوز برجام شروع نشده، مشاور ارشد اوباما بیان می‌کند که تا زمان حمایت ایران از حزب الله لبنان، تحریم‌ها ادامه پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کنگره آمریکا امروز طرحی را برای تصویب تهیه کرده که از دارایی‌های بلوکه ایران برای کشته‌های آمریکا در سراسر جهان غرامت برداشت شود.

وزیر ارشاد دولت دهم تصریح کرد: هرچقدر ما کوتاه بیاییم، آنها جسورتر می‌شوند و همه کارهایی که آنها انجام می‌دهند، برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: این وظیفه مسئولان است و مردم انتظار دارند که از موضع عزت برآید و نسبت به دفاع از مظلومان جهان و مقابله با استکبار، موضع‌گیری مناسب انجام دهند.

وزیر ارشاد دولت دهم خاطرنشان کرد: اگر ما محکم در میدان باشیم، مشکلات مرتفع می‌شود ولی اگر در برابر دشمن کوتاه بیاییم، حتما آنها جسورتر می‌شوند.

 

ارسال نظرات