حجت الاسلام سید حسین‌تقوی: غدیر خم افتخاری برای شیعه است چرا که پیامبر اکرم(ص) آخرین رسالت خویش را با معرفی پیشوای شیعیان به اتمام رساند و آن روز را روز تکمیل دین خویش دانست.
کد خبر: ۸۵۷۶۱۷۱
|
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم مراسم بازسازی این واقعه تاریخی در محل دریاچه تفریحی ساوه با حضور بیش از 40 نفر از هنرمندان این شهرستان برگزار و طی آن واقعه فتح مکه تا غدیر خم به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج،در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان و مردم شهرستان ساوه برگزار شد امام جمعه ساوه در سخنانی گفت: پاسداشت واقعه غدیر به دلیل اهمیت بالایی که دارد وظیفه‌ای همگانی است.

حجت الاسلام "سید حسین‌تقوی" افزود: غدیر خم افتخاری برای شیعه است چرا که پیامبر اکرم(ص) آخرین رسالت خویش را با معرفی پیشوای شیعیان به اتمام رساند و آن روز را روز تکمیل دین خویش دانست.

وی بیان کرد: غدیر یک اتفاق ساده در یک برهه از تاریخ نبود که بخواهد به فراموشی سپرده شود بلکه آغاز امامت به عنوان یکی از اصول دین اسلام است که باید همواره با تکرار در اذهان باقی بماند.

امام جمعه ساوه مکتب اهل بیت(ع) را مکتب هدایت‌گری و روشن‌گری برشمرد و افزود: باید با بهره‌گیری از مکتب اهل بیت(ع) و سیره علوی در برابر مکاتب جاهلیت به آگاهی بخشی امت اسلامی کمک کرد که این همانا پیام غدیر است.

وی با اشاره به نگرانی مستبدان عالم از واقعه غدیر اظهار کرد: پیام غدیر اطاعت بی‌چون و چرا از ولی فقیه است و همین ولایتمداری ملت ایران که برگرفته از واقعه غدیر است توانسته کشور ما را از گزند دشمنان محفوظ بدارد.

وی ایجاد ناامنی در منطقه و نیز آشوب‌هایی که در برخی از کشورهای مسلمان توسط استکبار جهانی و ایادی وابسته بدان نظیر آل سعود شکل می‌گیرد را نشان از ترس پیام غدیر دانست و آن را خاری در چشم دشمنان بیان کرد.

امام جمعه ساوه در ادامه با تاکید بر اینکه امیدواریم با نابودی آل سعود بازسازی واقعه غدیر را در سرزمین وحی نظاره‌گر باشیم، تصریح کرد: بی‌لیاقتی دولت عربستان اعیاد بزرگ قربان و غدیر ما را امسال به عزا تبدیل کرد.

وی با اشاره به سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری در جمع دانش آموختگان دانشگاه افسری ارتش افزود: به فرموده معظم‌له واکنش ما در قبال موذی‌گری دولت عربستان خشن و سخت خواهد بود.

به گفته وی نظام اسلامی به فرموده رهبری معظم انقلاب تاکنون از خود خویشتن‌داری نشان داده و رعایت ادب اسلامی و حرمت برادری در دنیای اسلام را کرده است، اما این را بدانند که دست ایران، برتر از خیلی‌هاست و امکانات بیشتری هم دارد و اگر بخواهد در مقابل عناصر اذیت‌کننده و موذی عکس‌العمل نشان دهد، اوضاع آنها خوب نخواهد بود.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: همه ما گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب هستیم و هر زمان ایشان اراده بفرمایند در مقابل اقدامات رژیم آل سعود واکنش نشان خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز در این مراسم یکی از اهداف مهم بازسازی واقعه غدیرخم را با هدف ایجاد فضای دینی و معنوی برای تبیین جایگاه امامت و ولایت دانست و گفت: بازسازی واقعه غدیر به منظور احیا و ترویج معارف غدیر و تحکیم ولایت اجرا می‌شود.

سرهنگ پاسدار"مجید احمدجعفری"  با تاکید بر آشنایی بیشتر نسل جوان با واقعه غدیر تصریح کرد:  نعمت ولایت فقیه در این کشور توانسته است این مملکت را از گزند آسیب‌ها در امان بدارد.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم اظهار کرد: در این نمایش صحنه‌های مختلف واقعه غدیر مانندحرکت کاروان، خطبه پیامبر (ص) و معرفی حضرت علی (ع) به جانشینی و نماز خواندن کاروانیان به نمایش درآمد.

 

 

ارسال نظرات