استاد حوزه و دانشگاه در یزد گفت: مادران به عنوان اهرم اصلی در پرورش و تربیت فرزند باید شیوه تربیتی دینی با پایه ی غدیر و عشق به اهل بیت(ع) پرورش دهند.
کد خبر: ۸۵۷۶۲۸۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از یزدبانو: احمد آبایی استاد حوزه ودانشگاه در نشست بانوان ولایی که با حضور جمعی از بانوان یزدی در امامزاده شاهزاده فاضل(ع) برگزار شد، اظهار داشت: کاری که یک مادر باید برای فرزند خود انجام دهد این است که فضای خانه‌‌ خود را خدایی کند.

وی با بیان اینکه لازم است چهار تربیت را برای فرزندان خود در نظر بگیریم، اذعان داشت: این چهار تربیت شامل تربیت نامرئی، تربیت الگویی،  تربیت پنهانی و تربیت غیر مستقیم است.

آبایی گفت: یک مادر باید در زندگی صبور و بانشاط  باشد و نباید از کلمات خسته کننده استفاده کند و باید مثل کوه استوار باشد.

وی با اشاره به اهمیت خوشرو و خنده رویی مادر تصریح کرد: در زندگی همه خانواده‌ها باید تمرینی برای خنده کردن وجود داشته باشد؛ مادر باید همیشه لبخند بر لب داشته باشد چون با این لبخند ساده در زندگی انرژی بخشیده و باعث آرامش و نیرو در زندگی می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: بالاترین هدیه‌ای که یک مادر می‌تواند به خانواده خود ببخشد و باعث زندگی بانشاط شود مهربانی اوست.

وی گفت: رفتار بیرونی ما بر لایه‌های درونی ما اثر می‌گذارند. اگر مادری در خانه به هنگام نماز جلوی فرزندش روی خوش نشان دهد و به نماز اهمیت بدهد این امر در رفتار فرزندش تأثیر گذاشته  و نماز برایش یک چیز باارزشی تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: یک مادر باید فرشته‌ای پر از زیبایی در زندگی باشد تا فرزندان خوبی را به جامعه تحویل دهد.

شایان ذکر است: خانواده‌ای سعادتمند است که مادر خانواده جلوی آینه خود را برای همسر خود آراسته ‌کند.

وی ادامه داد: اگر خانمی با نیت پاک، رضایت همسر، برای همسرش دلبری کند کسی در بیرون از خانواده نمی‌تواند برای همسرش دلبری کند.

آبایی آرامش در زندگی را از دیگر هدیه‌هایی دانست که یک مادر می‌تواند به فرزندان خود هدیه کند.

وی خاطر نشان کرد: بچه‌ها با چشم هم تربیت می‌شوند به همین دلیل باید کارهایی در خانه انجام شود که جلوی چشم فرزند خوب جلوه نشان دهد تا تأثیر مطلوبی را به همراه داشته باشد.

 

ارسال نظرات