رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت:۱۱۰ تکنولوژی در لرستان تجاری سازی می شود.
کد خبر: ۸۵۷۶۳۰۸
|
۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴

مجید یاراحمدی در جمع خبرنگاران به فعالیت ۱۰۵ شرکت فناوری و ۸۰ هسته تکنولوژیکی در پارک علم و فناوری لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: به طور کلی ۸۰۵ نفر با پارک علم و فناوری لرستان در ارتباط هستند.

وی تعداد مراکز رشد پارک علم و فناوری لرستان را پنج مرکز برشمرد و افزود: دو مرکز رشد در خرم آباد، دو مرکز رشد در بروجرد و یک مرکز رشد در نورآباد فعالیت می کنند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان اضافه کرد: موافقت اولیه دو مرکز رشد دیگر اخذ شده و به زودی موافقت اصولی آن ها گرفته خواهد شد.

یاراحمدی با بیان اینکه در دنیا به بحث گیاهان دارویی بیش از نفت اهمیت داده می شود عنوان کرد: با وجود اینکه گیاهان دارویی یکی از پتانسیل های لرستان است ولی بهره استان از این موضوع خیلی اندک بوده است.

وی افزود: دلیل عدم توجه به ظرفیت گیاهان دارویی  این بوده که سیاست های کلان کشور در مسیر حرکت به این سمت و سو قرار نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس پارک علم و فناوری لرستان به عقد تفاهم نامه ای بین این پارک و دانشگاه بین المللی دهلی در خصوص فعالیت های حوزه گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه بنا شد بزرگترین مرکز تحقیق، توسعه و تولید گیاهان دارویی در لرستان راه اندازی شود که برای تحقق این امر به زودی وزیر طب سنتی و گیاهان دارویی هندوستان به لرستان سفر خواهد کرد.

یاراحمدی اظهار داشت: تا کنون بیش از شش هزار ساعت به فناوران پارک و علم و فناوری لرستان آموزش داده شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۷۰ تکنولوژی موجود در پارک علم و فناوری لرستان تجاری سازی شده است اضافه کرد: بیش از ۱۱۰ تکنولوژی دیگر در حال تجاری سازی است.

ارسال نظرات