خبرهای داغ:
تحصن‌کنندگان مقابل مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه تحریم‌های اصلی با اجرای برجام لغو نمی‌شود، خواستار رد توافق در مجلس شورای اسلامی شدند.
کد خبر: ۸۵۷۶۳۱۷
|
۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، تعدادی از دانشجویان و طلاب که از چهار روز پیش در اعتراض به محتوای توافق هسته‌ای در مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن کرده بودند، امروز (پنجشنبه) بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت عزیز و سربلند ایران اسلامی!

مستحضرید که براساس متن سند توافق هسته‌ای موسوم به برجام با استکبار جهانی، نه تنها هیچ‌یک از خطوط قرمز نظام، مردم و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی رعایت نشده، که ملت ایران از اکثر حقوق مصرّح قانونی خود نیز محروم و علاوه بر آن زمینه لگد مال شدن استقلال، عزت، امنیت ملی و اقتدار و پیشرفت کشور نیز کاملا مهیا شده و برای مدت های نامعلوم، روز به روز سایه جنگ و تهدید علیه آب و خاک و ناموس میهن عزیز ما افزون‌تر شده است. این در حالی است که بر خلاف تعهد و تبلیغات وسیع رسانه‌ای، اساسا قرار نیست که هیچ‌کدام از تحریم‌های اصلی ظالمانه شبکه استکباری علیه ملت ایران، پس از اجرایی شدن برجام لغو شود.

برجام توافق نابرابری است که هیچ‌یک از خطوط قرمز مردم و رهبری معظم انقلاب در آن رعایت نشده است. داده‌ها و ستانده‌های برجام کاملا علیه نسل حاضر و اینده ملت ایران است. این سند، نابرابر، تحقیرآمیز و علیه مردم ما برگشت‌ناپذیر است. و این در حالیست که تمام ادعاهایی که به عنوان ستانده‌های ایران معرفی می شود، نسیه، ناچیز، طولانی مدت، نامتوازن و منوط به برچیدن زیر ساخت های پیشرفت ملی و اجرای تعهدات از جانب ایران و در عین حال به سرعت برگشت‌پذیر است. توافقی که شمشیر تحریم را بالای سر کشور نگه داشته و با بازکردن درب تمامی مراکز حساس نظامی و امنیتی کشور به روی دشمن، زمینه‌ی تحقیر ملت، بازرسی از تمام مراکز حساس کشور و بازجویی از دانشمندان ما را پدید می‌آورد. این کاملا شبیه تجربه‌ای است که پیشتردشمنان ملت ایران در عراق و لیبی زمینه‌ تضعیف اقتدار ملی و سپس حمله گسترده نظامی و به خاک و خون کشیدن ملت‌ها و غارت منابع و براندازی حکومت ها را فراهم آورده است.

برجام گام بلند نفوذ دشمنی است که پس از انقلاب اسلامی سیلی محکمی از ملت ایران متحمل شد اما با عناوین مختلف درصدد است تا با استفاده از این پنجره، مسیر سلطه‌گری و تجاوز خود به ایران عزیز را هموار سازد.

این همه در حالی است که در حاشیه‌ی این مذاکرات نیز تجربه استفاده دشمن از پنجره مذاکرات و سپس برجام، به خوبی طمع دشمن برای نفوذ را عیان ساخت. مع الاسف در این راه، با اقدامات سخیف ، نا به جا و غلطی همچون پیاده روی نمادین ، گفتگوهای تلفنی و دست دادن‌های خلاف عزت ملی با نمایندگان و روسای شبکه استثماری علیه ملت‌ها، قبح‌شکنی از آرمان اصلی انقلاب اسلامی در نفی سلطه‌گری و سلطه‌پذیری نیز صورت گرفت. که این، خود نشان دهنده در نوردیدن ارزش های ملت ایران و گسترش دامنه نفوذ قدرت های زورگوی بین المللی است. چه آنکه این اقدامات علاوه بر این باعث متهم شدن ملت ایران به تذبذب در میان ملت‌های مستضعف و دلسردی آنان از ادامه روند مقاومت علیه مستکبرین را فراهم و پیشتازی همیشگی انقلاب اسلامی در جهان مستضعفین را متزلزل ساخت.

برجام در یک کلام دروازه‌ی نفوذ و مصداق قطعی و عینی آن است که نه تنها پیشرفت کشور را متوقف کرده و ما را به دریوزگی بیگانگان برای تأمین نیازهای اولیه‌مان می‌کشد، بلکه زمینه‌ی اعمال سلطه‌ی آن‌ها، دخالت‌شان در امور داخلی ما، در خطر قرار دادن امنیت کشور و پیدایش زمینه‌ی جاسوسی و در نهایت از بین بردن توان بازدارندگی و مهیا شدن زمینه حمله به کشور است.

بر این اساس است که جمعی از فرزندان ملت ایران به تأسی از فرامین رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی مبنی بر روشنگری عمومی و منتقل ساختن دغدغه‌ها و نگرانی‌ها به برخی از مسئولانی که نسبت به این حقایق غافل‌اند در اقدامی انقلابی و مستحکم، به تحصن در برابر ساختمان مجلس شورای اسلامی دست زده و تا تحقق مطالبات رهبری و مردم، بر خواسته خود پای فشاری خواهد نمود.

ما طلاب و دانشجویان و جانبازان و خانواده شهدا و اقشار مختلف متحصن اعلام میداریم که مطالبه قاطع، حتمی و خدشه ناپذیر ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عمل به وظیفه نمایندگی و لبیک به مطالبه مردم و رد قاطع برجام براساس اصول متعدد قانون اساسی ، اصول سه گانه سیاست خارجی مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت و نیز خطوط قرمز صریح رهبری فرزانه انقلاب اسلامی است.

بدیهی است تصویب طرح‌ها یا تبصره‌هایی که تنها در ظاهر به عنوان رعایت خطوط قرمز مطرح شده اما در بطن آن چیزی جز بازگذاردن دست تعدی و تجاوز به حقوق ملت ایران را فراهم نمی‌آورد نمی تواند پاسخگوی مطالبه ملت ایران و متحصنین باشد.

والسلام

ارسال نظرات
پر بیننده ها