امام جمعه اردکان خطاب به حکام خودکامه عربستان گفت : آل سعود باید مسئولیت خود را در مورد فاجعه منا بپذیرد .
کد خبر: ۸۵۷۶۳۵۳
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت بروز فاجعه در سرزمین منا گفت : این فاجعه ، عید و دهه ولایت ما را عزا کرد .

وی اظهار داشت : فاجعه منا نباید ابزاری برای تسویه حساب های سیاسی قرار بگیرد و ما راضی نیستیم که عده ای بر سر این مصیبت معامله سیاسی کنند و بخواهند با محکوم کردن یکدیگر عقده های حزبی و جناحی خود را خالی کنند .

امام جمعه اردکان افزود : از مسئولان نظام می خواهیم که مانند رهبر معظم انقلاب با اقتدار بیشتری در موضع گیری های خود محکمتر حرف بزنند .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر خطاب به حکام خودکامه عربستان گفت : آل سعود باید مسئولیت خود را در مورد فاجعه منا بپذیرد و رسما از همه مسلمانان و بویژه جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کند و باید به پیشنهاد ولی امر مسلمین جهان تن بدهید و با کمیته حقیقت یاب همکاری کنید و به اداره شورایی حج توسط مسلمانان رضایت بدهید .

وی افزود : به راحتی نمی شود از کنار این فاجعه دردناک گذشت .

امام جمعه اردکان با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند : « آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد » تصریح کرد : ما اعلام می کنیم اگر به اجساد مطهر زائران حرم امن الهی کمترین بی احترامی کنند و به زائران عزیز ما توهین کنند زیر علم علمدار انقلاب جمع می شویم و با گرز گران و اسلحه ایمان عکس العمل سخت و خشن خود را که رهبر عزیزمان وعده داده اند به شما حاکمان جور نشان خواهیم داد .

وی گفت : حساب وهابیون خبیث و آل سعود خائن از اهل سنت جداست و این فاجعه نباید باعث اختلاف و بر هم زدن اتحاد شیعه و سنی بشود چرا که این خواست دشمن است .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود : وهابیون نه خیرخواه شیعه هستند نه خیرخواه اهل سنت و مبادا در میدان دشمن نقش بازی کنیم .

وی تصریح کرد : احتمال می رود که یکی از علل فاجعه منا ، جنگ یمن باشد زیرا هر سال مأموران اداره کننده حج 60 هزار نفر بودند ولی امسال 20 هزار نفر بودند و مابقی آنها درگیر مرزهای عربستان و یمن و ریختن خون شیعیان هستند .

امام جمعه اردکان گفت : حج از شعائر الهی و فروع دین ماست و با این فاجعه کسانی که اهلیت فتوا و اجتهاد ندارند نباید فورا صحبت تعطیلی و تحریم حج را بکنند بلکه حکم این موضوع با مراجع عظام و ولی امر مسلمین جهان است .

وی افزود : بی تردید یکی از آرزوهای وهابیون خبیث و آل سعود بی شرف ممنوع شدن ورود شیعیان به دو شهر مکه و مدینه است و آنها خوشحال می شوند که شیعیان به آنجا نروند .

خطیب جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت : خدا را شکر که ما رهبری مقتدر و عزیز داریم که مایه افتخار عالم است که تنها ساعتی بعد از غرش توفنده این فرزند حضرت زهرا (س) حکام عربستان مانند یک روباه ترسو خود را خیس کردند .

وی افزود : آنها برای سفر وزیر بهداشت به عربستان ویزا صادر نکردند اما بعد از این سخنرانی وزیر بهداشت عربستان پنج ساعت با وزیر بهداشت ما جلسه داشت و عذرخواهی رسمی دولت عربستان را اعلام کرد .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت : باید قدر این نعمت رهبری عزیزمان را بدانیم و اعلام می کنیم که اگر روزی باید جان خود را هم در راه ولایت فدا کنیم همه ما آماده هستیم .

امام جمعه اردکان در ادامه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و تشکر از خدمات آنها گفت : نیروی انتظامی مأموریت استقرار امنیت در کشور را برعهده دارد .

وی افزود : بدون امنیت نه کشور پیشرفت می کند نه مردم می توانند روی آرامش را ببینند هرچند غرق در ثروت و راحتی باشند .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه اول ضمن تبریک عید سعید غدیرخم به بیان اهمیت آن پرداخت و بر پاسداشت این روز تأکید کرد .

وی گفت : بدون ولایت سایر معارف دین هم نفعی ندارد و اسلام بی غدیر انسان تربیت نمی کند .

گرامیداشت روز آتش نشانی و تقدیر از زحمات آنها از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آن پرداخت .

ارسال نظرات